معاون شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی آمریکا را به سوء استفاده از بحران اقتصادی این کشور برای دستیابی به اهدافش متهم کرد و واشنگتن را عامل اصلی مشکلات ملت لبنان خواند.

به گزارش مرور نیوز، شیخ علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی اظهار کرد: آمریکا از بحران اقتصادی، مالی و معیشتی لبنان برای به دست گرفتن کنترل لبنان و رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می‌کند. آمریکا مانع از رسیدن هرگونه کمکی به مردم ما می‌شود تا لبنان را تحت فشار بحران‌ها، محاصره، تحریم‌ها و تحقیر حفظ کند.

وی گفت: ادعای برخی افراد مبنی بر تحرکات آمریکا برای کمک به لبنان، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که واشنگتن در وهله اول برای کمک به اسرائیل اقدام می‌کند و عامل اصلی همه رنج‌های لبنانی‌ها است.

دعموش افزود: لبنانی‌ها باید بدانند آمریکایی که لبنان را از استخراج نفت و گاز و استفاده از برق باز داشت و از مفسدان و شکست خوردگان محافظت کرد، دشمن آنهاست و این آمریکا است که آنها را محاصره کرده و با مطرح کردن شرط و شروط بحران آنها را تشدید می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: مقاومت بر اساس پیشینه فرهنگی، انسانی و میهنی خود به وظایف اجتماعی و سیاسی خود عمل می‌کند و امروز قوی‌ترین معادلات را برای شکستن محاصره آمریکا بر کشور، نجات آن، احقاق حقوق و مسائل دیگر ایجاد می‌کند.

دعموش همچنین خاطرنشان کرد: حزب‌الله همچنان به مسئولیت‌های خود در قبال کشور و مردم خود ادامه می‌دهد و بر رفع محاصره آمریکا از لبنان پافشاری می‌کند و به هجمه‌ها علیه خود توجهی نمی‌کند