روزنامه گاردین با دست یافتن به نسخه‌ای از یک کتاب درباره سیاست‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا که در روزهای آتی منتشر خواهد شد، نوشت که او در پی صدور دستور ترور شهید سردار سلیمانی، می‌ترسید ایران به انتقام این اقدام او را ترور کند.

به گزارش مرور نیوز، در کتابی به نام «عامل تفرقه: ترامپ در کاخ سفید ۲۰۲۱-۲۰۱۷» به قلم پیتر بیکر و سوزان گلاسر، از خبرنگاران نیویورک‌تایمز و نیویورکر، آمده است که دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا در یک مهمانی به چند نفر از دوستانش در فلوریدا گفته بود، می‌ترسد ایران به انتقام ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس، او را ترور کند.

بنابر گزارش گاردین، شهید سردار سلیمانی در حمله‌ای پهپادی در نزدیکی فرودگاه بغداد، به دستور ترامپ به شهادت رسید. ایران در پی این اقدام تروریستی علیه یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران، هشدار داد انتقام سختی در انتظار عاملان این اقدام خواهد بود.

به نوشته روزنامه گاردین، این کتاب هفته آتی در آمریکا منتشر می‌شود که این روزنامه به نسخه‌ای از آن دست یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: بیکر و گلاسر سیاست ترامپ در قبال ایران را ترسیم می‌کنند، از بی‌میلی او نسبت به توافق امضاشده ذیل دولت اوباما تا خروج آمریکا از توافق در مه سال ۲۰۱۸ و وقتی ترامپ در ژوئن ۲۰۱۹ با حمله هوایی به ایران موافقت کرده بود اما در دقیقه آخر متوقفش کرد.