بر اساس نتایج یک نظرسنجی نیمی از آمریکایی‌ها اکنون نگران حمله نظامی، فروپاشی کامل اقتصادی و جنگ داخلی هستند.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، حدود نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان احتمالاً مورد حمله نظامی قرار خواهد گرفت.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، طبق نظرسنجی موسسه «یوگاو»، ۳۱ درصد از آمریکایی‌ها متعقدند دستکم تاحدی این احتمال وجود دارد که کشورشان تا یک دهه آینده مورد حمله قرار خواهد گرفت. ۱۲ درصد نیز معتقدند احتمال حمله کشوری دیگر به آمریکا بسیار متحمل است.

علاوه بر این، نیمی از آمریکا معتقدند تا حدی این احتمال وجود دارد که آمریکا وضعیت ابرقدرتی خود را از دست بدهد و ۲۰ درصد نیز معتقدند به احتمال زیاد کشورشان ابرقدرتی را از دست خواهد داد.

۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی این احساس را دارند که «فروپاشی کامل اقتصادی» در آمریکا تا حدی متحمل است و ۲۰ درصد دیگر این احساس را دارند که این اتفاق بسیار محتمل است.

از سوی دیگر، از هر چهار آمریکایی، یک نفر معتقد است که احتمال جنگ داخلی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وجود دارد. همچنین ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که به‌طور کلی وقوع جنگ داخلی در کشورشان تا حدی محتمل است.

نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» که دو هفته پیش منتشر شده نیز نشان می‌دهد در مجموع، ۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند دموکراسی در آمریکا در خطر است که نسبت به اولین ماه از سال جاری میلادی ۹ درصد افزایش یافته است.

در این میان ۷۲ درصد از حامیان حزب دموکرات و ۷۰ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه در مورد آینده دموکراسی در آمریکا ابراز نگرانی کردند. از میان افراد مستقل شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز ۶۹ درصد در این زمینه نگران هستند. (جزئیات بیشتر)