وزیر خارجه عراق در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: عراق از مذاکرات هسته‌ ای میان تهران و واشنگتن حمایت می کند.

به گزارش مرور نیوز، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: از مذاکرات هسته‌ ای میان تهران و واشنگتن حمایت می‌کنیم و تنش ها، نقشی منفی بر اوضاع داخلی ما دارد.

وی گفت: دور پنجم مذاکرات عربستان و ایران به پایان رسید و ما از شرایط برای دور آتی استقبال می‌کنیم. گفتگو‌هایی در جریان است تا جلسه آتی میان ریاض و تهران در سطحی غیر از وزرای خارجه برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که عراق روابط خوبی با ایران دارد و می‌کوشد که روابط خود را با آمریکا نیز تقویت کند. فؤاد حسین همچنین تأکید کرد که ترکیه نیز همسایه مهم عراق است و دو کشور منافع مشترک بسیاری دارند و باید درباره مسائل مورد اختلاف به تفاهمات لازم برسند.  او افزود که بغداد و آنکارا در حال بررسی راه‌های پایان دادن فعالیت‌های مسلحانه حزب کارگران کردستان هستند و تأکید کرد که این اقدام با زور سلاح انجام نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخئانش گفت: حضور نظامی آمریکا در عراق در چارچوب آموزش و مشاوره است. مذاکرات با گروه‌های سیاسی در جریان است و ما بزودی جلسه‌ای با پارلمان برگزار خواهیم کرد. او همچنین در خصوص جریان صدر نیز گفت: امیدواریم با جریان صدر به منظور آنکه بخشی از کابینه باشد، به توافق برسیم. ما مشکلاتی در تشکیل کابینه جدید داریم و برخی درگیری‌ها میان تشکل‌های حزبی شیعی وجود دارد.