ژنرال «دیوید پتروس»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پیش‌بینی کرد که اگر «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم به استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین بگیرد، ایالات متحده به همراه متحدانش نیروهای روس را از بین خواهند برد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ای بی سی، رئیس سابق سیا تاکید کرد که در صورت توسل روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای آمریکا و متحدانش نیروهای این کشور را نابود خواهند کرد.

رئیس سابق سیا با اشاره به اظهارات «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه چند مقام آمریکایی به مسکو هشدار داده‌اند که در صورت استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین با عواقب فاجعه‌باری مواجه خواهد شد، تاکید کرد که قدرت‌های غربی تهدیدات هسته‌ای پوتین را جدی می‌گیرند.

پتروس گفت که پاسخ از طریق رهبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و با تکیه به تلاش جمعی خواهد بود که منجر به از بین بردن قدرت سنتی روسیه در اوکراین و کریمه و همچنین نابودی همه کشتی‌های روس در دریای سیاه خواهد شد.

وی تاکید کرد که پاسخ ایالات متحده به صورت جنگ هسته‌ای نخواهد بود یعنی ایالات متحده با تشدید تنش هسته‌ای به روسیه پاسخ نخواهد داد، اگرچه موضوع بسیار وحشتناک است.

این مقام ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد که تشعشعات هسته‌ای به کشورهای ناتو می‌رسد و آن را به یک حمله واقعی به این پیمان تبدیل می‌کند.