بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۲۹ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۲۰ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۷۰ هزار و ۸۶۷ بیمار کووید نیز تایید شده است.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، در روز گذشته ۲۷۶ هزار و ۶۵۲ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی "ورلداُمتر"، آمریکا با بیش از ۹۸.۸ میلیون مبتلا و عبور از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۶.۲ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۸۸ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۹۸,۸۲۵,۶۴۱ ۱,۰۹۰,۳۷۴
۲ هند ۴۴,۶۲۷,۹۲۸ ۵۲۸,۸۷۴
۳ فرانسه ۳۶,۲۱۶,۶۳۴ ۱۵۵,۸۱۶
۴ برزیل ۳۴,۷۹۱,۷۷۰ ۶۸۷,۱۹۵
۵ آلمان ۳۴,۶۰۸,۸۳۵ ۱۵۱,۴۲۰
۶ کره جنوبی ۲۵,۱۲۰,۴۶۵ ۲۸,۸۴۰
۷ انگلیس ۲۳,۷۹۸,۷۹۳ ۱۹۱,۶۸۱
۸ ایتالیا ۲۳,۰۶۹,۷۴۵ ۱۷۷,۹۵۶
۹ ژاپن ۲۱,۷۲۷,۹۳۳ ۴۵,۸۲۳
۱۰ روسیه ۲۱,۲۹۲,۲۰۰ ۳۸۸,۸۰۷

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۴ هزار و شش مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۵۱۶ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.