دادگاه عالی اتحادیه اروپا اعلام کرد کشورهای عضو این اتحادیه می توانند استفاده از روسری را در محیط های کاری خود ممنوع کنند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از رویترز، دادگاه عالی اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت‌های فعال در کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند پوشیدن علائم مذهبی از جمله روسری را ممنوع کنند.

دادگاه اروپایی اعلام کرده است که اگر این قانون موجب تبعیض نژادی و مشکلات مربوط به دین افراد ایجاد کند، شرکت‌ها می‌توانند به دادگاه ثابت کنند که نیاز به این قانون وجود دارد.

دادگاه اروپایی این قانون را به خاطر اعتراض یک زن محجبه علیه یک شرکت بلژیکی صادر کرد که گفته می‌شود توسط شرکت مذکور از پوشیدن روسری در محل کار منع شده بود.

این شرکت بلژیکی گفته است که بدون توجه به قوانین مذهبی قانون سراسری برای همه کارمندان برای استفاده از پوشش وضع کرده و به هیچ وجه قوانین اسلامی را نقض نکرده است. مسئولان این شرکت ادعا می‌کنند که کارمندان مذاهب دیگر نیز حق ندارند از پوشش یا کلاه استفاده کنند.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا (CJEU) اعلام کرده است که عدم استفاده از علائم مذهبی مثل روسری برای شرکت‌های اروپایی قوانین مذهبی را نقض نمی‌کند.

با این حال دادگاه گفت که قانون بی‌طرفی کارفرما می‌تواند به‌طور غیرمستقیم تبعیض‌آمیز تلقی شود، اگر منجر به آسیب رساندن به یک مذهب یا عقیده خاص شود.