مقامات چین بار دیگر بخشی از "ووهان" را تقریبا سه سال پس از ظهور اولین مورد ابتلا به کووید در این شهر، قرنطینه کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از گاردین،‌ شهرهای چین از ووهان در مرکز این کشور گرفته تا "شینینگ" در شمال غرب، محدودیت‌های کووید-۱۹ را دو برابر می‌کنند، ترددها محدود شده و میلیون‌ها نفر در تلاش برای توقف گسترش شیوع بیماری‌ در وضعیت قرنطینه قرار می‌گیرند.

چین روز گذشته (پنج‌شنبه)، سومین روز متوالی با ثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید را در سراسر این کشور گزارش کرد و این آمار هرچند در مقایسه با ده‌ها هزار مورد ابتلا در روز که شانگهای را اوایل سال جاری وارد وضعیت قرنطینه کامل کرد، در حد متوسط است اما برای بازگشت محدودیت‌های بیشتر به سرتاسر چین کافی است.

ووهان (محل اولین شیوع کووید-۱۹ در جهان در اواخر سال ۲۰۱۹) در این هفته حدود ۲۰ تا ۲۵ عفونت جدید در روز را  گزارش کرد. همچنین این شهر طی ۱۴ روز گذشته ۲۴۰ مورد ابتلای جدید را ثبت کرده است. بر همین اساس مقامات محلی به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در یک منطقه مرکزی از این شهر دستور دادند که تا ۳۰ اکتبر (یکشنبه آینده) در خانه بمانند.

گوانگژو، چهارمین شهر بزرگ چین به لحاظ اقتصادی و مرکز استان گوانگدونگ نیز روز پنج‌شنبه تردد را در محله‌های بیشتری محدود کرده و مردم را در خانه‌های خود نگه داشت چراکه این مناطق با افزایش موارد ابتلا به کووید برای چهارمین هفته متوالی، پرخطر تلقی می‌شوند.

در شینینگ، مرکز استان "چینگهای" نیز مقامات بهداشتی محدودیت‌هایی را اعمال کردند.

سایر شهرهای بزرگ در سراسر چین از جمله "داتونگ" و "شیان" هم این هفته مقررات کرونایی جدیدی را برای مهار شیوع محلی به اجرا گذاشته‌اند.