بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که روز گذشته سفری رسمی به آنکارا انجام داد، با رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های ارشد ترکیه دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گرم شدن روابط این رژیم با ترکیه، به آنکارا سفر و با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته به آنکارا سفر کرد و در این سفر ضمن دیدار با مقام‌های ارشد ترکیه، علیه ایران رایزنی کرد. وی که خود را برای انتخابات سراسری اول نوامبر (دهم آبان ماه) در فلسطین اشغالی آماده می‌کند، در پیام‌های توییتری درباره سفر به ترکیه توضیحاتی ارائه داده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد که روز پنجشنبه (دیروز) سفر خود را با ادای احترام به موزه یادبود «کمال آتاتورک» بنیانگذار ترکیه نوین آغاز کرد.

بنی گانتز در اولین توییت اول درباره سفر به ترکیه نوشته که با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و «حلوسی آکار» وزیر دفاع این کشور درباره «توسعه مسئولانه روابط امنیتی» بین تل‌آویو و آنکارا صحبت خواهد کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با وزیر دفاع ترکیه خبر داد که «دیداری مثبت» با حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه داشت و در توییتر خود نوشت: «ما از برقراری مجدد روابط دفاعی بین کشورهایمان به عنوان گامی مهم در جهت همکاری با یکدیگر برای ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای استقبال کردیم».

بنی گانتز همچنین از رایزنی ضد ایرانی خود با وزیر دفاع ترکیه خبر داد و در پیام توییتری خود تصریح کرد: «در صحبتمان، من مسائلی را درباره تهدید ایران و نیروهای نیابتی آن، مبارزه با تروریسم و تحولات جنگ در اوکراین مطرح کردم. من همچنین در خصوص روابط مهم اسرائیل با شریک مشترکمان، ایالات متحده و دوستان ما در شرق مدیترانه، صحبت کردم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از ادامه گفت‌و‌گو و روابط این رژیم با ترکیه خبر داد و تصریح کرد: «با حرکت رو به جلو، ما گفت‌وگوی باز و سطوح حرفه‌ای (ارتباطات) را جهت تکمیل رویه‌های ضروری برای روابط کاری (تل‌آویو و آنکارا) حفظ و هدایت خواهیم کرد».

این مقام ارشد رژیم اشغالگر قدس در سفر به آنکارا با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم دیدار کرد و بعد از این دیدار، توضیحاتی توییتری در این باره داده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: «سفر من به ترکیه دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه را هم شامل شد. ما گفت‌و‌گوی مهمی درباره موضوعات راهبردی انجام دادیم و تعهد خودمان را به ارتقای امنیت و ثبات که منجر به صلح و رفاه در مناطق خاورمیانه و شرق مدیترانه خواهد شد، ابراز کردیم».

بنی گانتز افزود: « من از رئیس‌جمهور و نهادهای امنیتی ترکیه برای همکاری نجات‌بخش در مواجهه با تهدیدات علیه شهروندان اسرائیلی و جامعه یهودی محلی تشکر کردم. این موضوع روشنی‌بخش پتانسیل گسترده همکاری برای برقراری مجدد روابط دفاعی بین کشورهایمان است».