یک زیرگذر گنبدی‌شکل در خارج از «آتن» واقع در یونان عابرین را به تماشای موزائیک‌های باستانی دعوت می کند.

به گزارش مرور نیوز، یک زیرگذر گنبدی‌ شکل در خارج از «آتن» واقع در یونان، این امکان را برای عابران فراهم کرده است تا از موزائیک قرن چهارم پیش از میلاد و ظروف سرامیکی بازدید کنند که زیر یک کفپوش شیشه‌ای قرار دارند.

عابران افرادی نیستند که وارد موزه تاریخی شده‌ باشند، بلکه مسافران یک خط جدید مترو هستند که بین «پیرئاس» تا فرودگاه این شهر تردد می‌کنند.

این نمایشگاه کوچکِ آثار تاریخی به همراه بخش‌هایی از شبکه چاه‌ها در ایستگاه «پیرئاس» که ماه گذشته افتتاح شد، به نمایش گذاشته شده است.

«آتیکو مترو» ( Attiko Metro)، شرکت سازنده این خط مترو برای ایجاد این نمایشگاه با گروهی از باستان‌شناسان همکاری کرد. این نمایشگاه در حقیقت شامل منتخبی از هزاران اثر باستانی است که در جریان ساخت‌وساز این مترو کشف شده‌اند.

یکی از باستان‌شناسانی که در ایجاد این نمایشگاه نقش داشته است، بیان کرد: «ما در این مکان به مسافران، بخش کوچکی از زندگی روزمره خانه‌ای باستانی در «پیرئاس» را نمایش می‌دهیم.»

با توجه به این‌که تاریخچه غنی در زیر خاک یونان مدفون شده است، ‌ ساخت خطوط مترو در این کشور همیشه مسأله مهم و حساسی بوده است.

نمایش آثار باستانی

مدیر پروژه ساخت و ساز این خط مترو بیان کرد: «ما در این نقطه از پیرئاس ثابت کردیم، تاریخ و مدرنیته می‌توانند در کنار همدیگر قرار گیرند. همیشه راهی وجود دارد.»

باستان‌شناسان با کاوش در عمق ۱۷متری، ۱۰ سال را صرف جست‌وجو در فضایی به وسعت هفت‌هزار و ۵۰۰ متر مربع کردند و برای ساخت شش ایستگاه با سازندگان مترو همکاری کردند.