رسانه‌های باکو از حضور سیدعباس موسوی،‌ سفیر ایران در باکو در وزارت خارجه این کشور خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آذربایجان ۲۴، در پی احضار سفیر، آن چه «نارضایتی و نگرانی جمهوری باکو در رابطه با پروپاگانداهای راه افتاده علیه این کشور در رسانه‌های ایرانی، لفاظی‌های تهدیدآمیز مقامات سیاسی و نظامی ارشد - که با روح روابط دو کشور هم راستا نیستند -» عنوان شده ابراز شده است.

وزارت خارجه جمهوری باکو همچنین آن چه ناروایی ایجاد شرایط استقرار شهروندان آذربایجانی در ایران - که مرتکب جنایت علیه بنیان قانون اساسی آذربایجان شده‌اند و بنا به حکم دادگاه جست‌وجوی بین‌المللی درخصوص آن‌ها آغاز شده است - عنوان شده را به اطلاع سفیر ایران رسانده است.

این وزارت‌خانه همچنین بر لزوم تحویل این مجرمان تاکید کرد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه ایران ، در پی تداوم تبلیغات ضد ایرانی و سیاه نمایی رسانه‌ها و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، عصر روز گذشته (پنجشنبه) سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این احضار، دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه مراتب نارضایتی و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات غیردوستانه مقامات عالی جمهوری آذربایجان و سیاه نمایی رسانه‌های این کشور را به سفیر آذربایجان ابلاغ کرد و افزود، انتظار داریم هرچه سریعتر به این روند پایان داده شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن به عمل آید.

سفیر جمهوری آذربایجان ضمن ابراز تأسف از وضعیت ایجاد شده، اعلام کرد مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را سریعا به باکو منعکس خواهد کرد.