صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی که داشت گفت: ما علیه گاز روسیه تحریم وضع نمی‌کنیم. نه آلمان، نه هیچ کشور اتحادیه اروپا و نه کشورهای گروه هفت علیه گاز روسیه تحریم وضع نکرده‌اند.

به  گزارش مرور نیوز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی با خبرگزاری NDR vor Ort گفت: ما علیه گاز روسیه تحریم وضع نمی‌کنیم. هیچ تحریمی علیه این منبع گازی وجود ندارد. نه آلمان، نه هیچ کشور اتحادیه اروپا و نه کشورهای گروه هفت علیه گاز روسیه تحریم وضع نکرده‌اند. آلمان تنها نیمی از گاز مورد نیازش را از روسیه دریافت می‌کند و بقیه کشورها ۸۰ تا ۹۰ درصد به آن وابسته هستند.

از سال ۲۰۲۱، قیمت حامل‌های انرژی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از روند جهانی افزایش یافته است. پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و تصویب چندین بسته تحریمی علیه مسکو از سوی غرب، قیمت حامل‌های انرژی افزایش داشته و بسیاری از دولت‌های اروپایی را واداشته تا به اقدامات اضطراری متوسل شوند.

اتحادیه اروپا به دنبال جایگزینی برای گاز طبیعی روسیه است چرا که متعهد شده به وابستگی خود به تامین انرژی از روسیه پایان دهد.

در ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی، کمیسیون اروپا بسته جدیدی از اقدامات به منظور مقابله با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مطرح کرد که شامل خرید اجباری مشترک ۱۳.۵ میلیارد متر مکعب گاز می‌شود.

این اقدام برای پر کردن انبارهای اتحادیه اروپا تا زمستان ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، ایجاد مکانیزمی برای محدود کردن قیمت‌های بالا در "تسهیلات انتقال" در صورت نیاز و ایجاد معیار قیمت برای بازار گاز طبیعی مایع طراحی شده است. پیشنهادهای جدید اکنون باید توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا مورد موافقت قرار گیرد.

اوایل سپتامبر سال جاری میلادی نیز رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان برنامه‌هایی را برای ایجاد پنجمین ترمینال متغیر در آلمان مطرح کرد تا این کشور بتواند گاز طبیعی مایع بیشتری را از دیگر کشورها برای جایگزینی خط لوله گازی روسیه وارد کند.