یک تارنمای وابسته به اوکراین که خبرهای نظامی را دنبال می‌کند، تصاویری از خودروهای زرهی «گایا عمیر امرپ» ساخت رژیم صهیونیستی در درگیری‌های خرسون منتشر کرد.

به گزارش مرور نیوز، برخی منابع رسانه‌ای از رویت خودروهای زرهی ساخت رژیم صهیونیستی طی درگیری‌های اخیر ارتش اوکراین با روسیه در «خرسون» خبر دادند.

یک تارنمای وابسته به اوکراین که خبرهای نظامی را دنبال می‌کند، تصاویری از خودروهای زرهی «گایا عمیر امرپ» ساخت رژیم صهیونیستی در درگیری‌های خرسون منتشر کرد.

«اوکراین وپنز ترکر» (Ukraine Weapons Tracker) گزارش داد: «برای اولین بار دیده شد که نیروهای (ارتش) اوکراین در حال استفاده از خودروهای زرهی ساخت اسرائیل هستند. در اینجا ما تصاویر خودروی زرهی گایا عمیر امرپ را که هم اکنون در خرسون مستقر هستند، می‌بینیم. هیچ اطلاعاتی درباره اینکه این خودروها چطور در اوکراین ظاهر شدند، در دست نیست».

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در واکنش به خبرساز شدن انتشار تصاویر خودروهای زرهی این رژیم در اوکراین، گزارشی منتشر و گزارش‌ها درباره وجود این تجهیزات نظامی اسرائیلی در اوکراین را «تایید نشده» توصیف کرد.

خودروزرهی اسرائیل

 

بنا بر گزارش این رسانه صهیونیست، «هیچ مقام اسرائیلی یا اوکراینی استفاده از این خودروها را تایید نکرده است و اسرائیل قبلا اعلام کرده بود که کمک نظامی به اوکراین ارائه نخواهد داد».

جروزالم پست ادامه داد: « طبق گزارش وبسایت شرکت گایا، گایا عمیر امرپ دارای شاسی تجاری فورد اف۵۵۰ و سیستم تعلیق مستقل، یک خودروی زرهی چند منظوره ضد مین است که می‌تواند تا ۱۲ نفر را حمل کند».

طبق گزارش این رسانه صهیونیست، «این خودرو برای شناسایی، انتقال مجروحان و تامین نیازهای لجستیکی خطوط مقدم جبهه طراحی شده است».

جروزالم پست افزود: «مقام‌های اوکراین پیش از این اعلام کرده بودند که کمک‌های ایران به مسکو در جنگ باید اسرائیل را متقاعد کند که موضع خود مبنی بر توقف کمک‌های نظامی به کی‌یف را کنار بگذارد».

پیشتر مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی به دنبال هشدارهای مقام‌های روسیه درباره تبعات کمک نظامی به اوکراین گفته بودند که تل‌آویو به کی‎‌یف کمک نظامی نمی‌کند اما کمک‌های انسانی انجام می‌دهد.