دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: امروز ایران و محور مقاومت قدرتمندتر شده‌اند و سهم و نقش خود را در این دنیا می‌خواهند و اولین سهم، دنیایی خالی از رژیم غاصب اسرائیل و بازگشت فلسطینی به کشورشان است.

به گزارش مرور نیوز، «مجتبی ابطحی» دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین پس از دیدار با دیبران کل گروه های مقاومت فلسطینی در دفتر مجلس ملی فلسطین در دمشق در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:‌ مساله آزادی فلسطین برای انقلاب اسلامی ایران در میان دیگر مسائل از جایگاه بسیار بالا و بی نظیری برخوردار است.  

ابطحی افزود: امام خمینی (ره) بیش از ۶۰ سال پیش هدف انقلاب اسلامی ایران را حذف رژیم اسرائیل مشخص کردند و امروز تمامی قوای سه گانه (مجلس، قضایی و دولت) به این اصل اعتقاد دارند و مجلس شورای اسلامی ایران فراکسیونی به نام فراکسیون حمایت از مقاومت و آزادی قدس شریف دارد. 

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در این نشست در دمشق از اعضای این فراکسیون هستند و در حال بررسی راه‌های حمایت بیشتر از مساله  فلسطین در همه پارلمان های جهان و چگونگی تشکیل شورای پارلمانی بین‌المللی برای این موضوع هستند.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد: امروز ایران و محور مقاومت قدرتمندتر شده‌اند و سهم و نقش خود را در این دنیا می‌خواهند و اولین سهم، دنیایی خالی از رژیم غاصب اسرائیل و بازگشت فلسطینی به کشورشان و ساکن شدن در سرزمین خود و به دست گرفتن امور این سرزمین مقدس است.

ابطحی در ادامه سخنان خود گفت: ما معتقدیم که اتفاقات اوکراین فقط یک جنگ نیست و پایان خواهد یافت اما معادلات سیاسی جهان را تغییر خواهد داد و در اینجا یادآوری می کنم که پس از جنگ جهانی دوم جلسه ای در ایران بین روزولت، استالین و چرچیل برگزار شد و در آن نقشه جهان را مشخص کردند و در آن زمان  به شاه [ ایران ] اجازه ندادند که با آنها چای سرو کند و در حالی که آنها جلسه را در داخل کاخ او خود برگزار می کردند شاه در اتاقش حبس بود و به دلیل اصرار او برای ملاقات، آنها به او قرار ملاقات در باغ یک سفارت را دادند.

ابطحی با بیان اینکه "ما نباید منتظر باشیم که دیگران دوباره دنیا را تجزیه کنند"، افزود: این اتفاق قبلاً رخ داد، زمانی که وزرای خارجه انگلیس و فرانسه توافقنامه «سایکس پیکو» را امضا کردند و این منطقه را تقسیم کردند و ما بیش از هفتاد سال است که هزینه آن را پرداخته می کنیم.

وی افزود: اما امروز ما به یک نقطه قوت تبدیل شده ایم و نقش خود را در حمایت از عدالت و مطالبه گران این موضوع در همه کشورهای جهان بر عهده خواهیم گرفت اما مساله محوری و اصلی ما فلسطین است.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت که رژیم اسرائیل ظرف چهار تا ۶ سال از هستی محو خواهد رفت و از بین رفتن این رژیم دیگر دور نیست.

همچنین دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین  - فرماندهی کل در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که ایران در معرض توطئه ای قرار گرفته که هدفش تضعیف موضع پایدار و ثابت این کشور از حمایت از محور مقاومت است. 

طلال ناجی افزود: ما از روابط همکاری موجود بین ایران و روسیه قدردانی می کنیم زیرا غرب به جهانیان نشان می دهد که ایران و روسیه بر سر راه آنها ایستاده اند و به نظر ما این امری محترم است زیرا نیروهای خیر در جهان می‌خواهند عدالت را محقق کنند و نظم جهانی را به گونه‌ای تنظیم کنند که متوازن باشند و نه تک قطبی و تحت هژمونی آمریکا که سرنوشت بشریت را کنترل و علیه مردم جهان اعمال شرارت کند.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین درباره سفر هیات پارلمانی ایران به دمشق برای دیدار با رهبران گروه های مقاومت گفت: ایران از طریق این هیات، حمایت و همبستگی خود را با آرمان و مقاومت فلسطین و با رهبری، ارتش و مردم سوریه و با مقاومت لبنان اعلام کرد.