وزارت خارجه روسیه خبر ادعایی انتقال سرگئی لاوروف به بیمارستانی در بالی اندونزی را جعلی خواند.

به گزارش مرور نیوز، وزرات خارجه روسیه خبر منتشر شده درباره انتقال وزیر خارجه این کشور به بیمارستانی در بالی اندونزی را رد کرد. 

پیش‌تر برخی رسانه‌های از جمله «آسوشیتد پرس» به نقل از مقام‌های اندونزی مدعی شده بودند وزیر خارجه روسیه که برای اجلاس سران گروه ۲۰ دیروز وارد جزیره بالی در اندونزی شد، به بیمارستان منتقل شده است. 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعاهای رسانه‌ای گفت: چند خبرگزاری اطلاعاتی را درباره انتقال سرگئی لاوروف به بیمارستان پس از ورودش به بالی منتشر کردند که این خبر جعلی است. 

طبق گزارش اسکای نیوز، این ادعا، واکنش خود وزیر خارجه روسیه را هم در پی داشت و آن را «بازی سیاسی» خواند.

به گزارش راشا تودی، بعد از رد این ادعا از سوی مسکو، وزارت خارجه روسیه همچنین ویدئویی از لاوروف را در حالی که سلامت به نظر می‌رسد و مشغول خواندن یادداشت است، منتشر کرد. لاوروف به خبرگزاری روسی «تاس» گفت: در حال خواندن مطالب نشست فردا در هتل هستم.  

وی همچنین در این فایل تصویری از رسانه‌های غربی که خبر جعلی بستری شدن وی را منتشر کردند، خواست به حقیقت پایبند باشند. 

لاوروف 1

 

لاوروف2

سخنگوی کرملین پنجشنبه (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان) اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس هفته آینده گروه ۲۰ در جزیره بالی شرکت نخواهد کرد. وی همچنین گفت که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نماینده مسکو در این نشست خواهد بود.

دیمیتری پسکوف افزود مشارکت احتمالی پوتین در نشست گروه ۲۰ احتملاً از طریق فرمت ویدئو کنفرانس در حال بررسی است. 

اجلاس گروه بیست قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ آبان) در جزیره بالی برگزار شود. پیش از این رئیس‌جمهور اندونزی گفته بود از پوتین و زلنسکی دعوت کرده هر دو در نشست گروه ۲۰ به میزبانی کشورش حضور پیدا کنند. ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود در صورتی که پوتین در این نشست حضور پیدا کند، به اندونزی سفر نخواهد کرد.