اتحادیه اروپا مدعی شده است که حملات ایران به گروههای تروریستی در منطقه کردستان عراق، حاکمیت بغداد را نقض کرده است.

به گزارش مرور نیوز، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای با حمایت از تروریستها مستقر در اقلیم کردستان عراق، حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه کردستان عراق را محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزرای اسپوتنیک، اتحادیه اروپا مدعی شده است که حملات ایران به این گروهها، حاکمیت بغداد را نقض کرده است. 

بیانیه اتحادیه اروپا یک روز بعد از واکنش آمریکا به این حملات منتشر شده است. «آلینا رومانوفسکی» سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده، جدیدترین حمله پهپادی و موشکی در منطقه کردستان را محکوم می‌کند و از ایران می‌خواهد که حمله به همسایه و مردم عراق را متوقف کند».

روابط عمومی کل سپاه روز دوشنبه از عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه مقرها و مراکز تروریست های تجزیه طلب ضدایرانی در اقلیم شمال عراق خبر داد.

سپاه پاسداران در بیانیه خود درباره این عملیات ضدتروریستی تأکید کرد: « خلع سلاح و برچیدن بساط تروریست‌ها از تعطیلی مقرها تا اقدام اطمینان‌بخش مقامات اقلیم نسبت به دورسازی تروریست‌های مزدور و جنایتکار از منطقه خواسته مشروع، قانونی و قطعی نیروهای مسلح و ملت عزیز ایران بوده است».

این اطلاعیه در پایان تاکید کرده است: «بار دیگر از مسئولین دولت مرکزی و اقلیم شمال عراق می‌خواهیم در راستای حفظ حسن همجواری و برقراری امنیت مرزهای مشترک دو کشور نسبت به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کنند تا از وارد آمدن خسارات بیشتر به مردم دو کشور و برهم خوردن آرامش و امنیت به واسطه حضور تروریست‌ها در منطقه جلوگیری به عمل آید.

بیشتربخوانید:

خلع سلاح و برچیدن بساط تروریست ها خواسته مشروع و قطعی نیروهای مسلح و ملت عزیز ایران است