وزارت خارجه روسیه امروز از احضار سفیر لهستان در مسکو خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر لهستان در مسکو را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است که احضار سفیر لهستان در مسکو به دلیل رویداد اخیر اصابت موشک‌هایی به خاک ورشو و موضع گیری‌های این کشور در این باره به انجام رسیده است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه ساعاتی پیش به اتهام زنی‌ها در خصوص دست داشتن این کشور در اصابت موشک به خاک لهستان پاسخ داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در خصوص حمله موشکی به خاک لهستان واکنش شماری از کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو به حادثه اصابت دو موشک به خاک لهستان را شرم آور توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به اتهام زنی‌های مکرر اوکراین علیه این کشور، تاکید شد که مسکو اطمینان دارد که تحقیقات بی‌طرفانه درباره این حادثه و انتشار نتایج آن، پرده از این تحرک آفرینی خواهد برداشت.

وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که دولت کی یف از هر فرصتی برای متهم کردن روسیه و تلاش برای تحکیم حمایت غرب بهره می‌گیرد.

منابع خبری شامگاه سه شنبه از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهای اوکراین خبر دادند. این منابع اعلام کردند که این موشک‌ها به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند. اصابت موشک به روستای لهستان هنگام حمله موشکی گسترده روسیه به زیرساخت‌های اوکراین رخ داد، اما وزارت دفاع روسیه هر گونه شلیک عامدانه یا اشتباهی موشک به سمت خاک لهستان را تکذیب کرده است.

ساعاتی پیش مقامات آمریکایی اعلام کردند اطلاعات اولیه نشان می‌دهد نیروهای ارتش اوکراین عامل حمله موشکی به خاک لهستان هستند که موجب مرگ ۲ نفر شده است. به گفته این مقامات نیروهای اوکراینی دیروز هنگام مقابله با حملات سنگین روسیه، ۲ موشک به روستای مرزی لهستان شلیک کردند.

پیش از آن هم رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با سران گروه هفت و سران اعضای ناتو در اندونزی در جمع خبرنگاران گفت اطلاعات اولیه نشان می‌دهد بعید است موشک‌های شلیک‌شده به لهستان از خاک روسیه شلیک شده باشند. .