روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که رژیم صهیونیستی در نتیجه فشارهای آمریکا «تجهیزات استراتژیک» به ارزش چند میلیون دلار برای اوکراین تهیه کرده است.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که رژیم صهیونیستی در نتیجه فشارهای آمریکا «تجهیزات استراتژیک» به ارزش چند میلیون دلار برای اوکراین تهیه کرده است.

هاآرتص در این باره به نقل از سه مقام بلندپایه اروپایی نوشت: دولت آمریکا چند هفته پیش از دولت اسرائیل خواست تا از تلاش‌های ناتو و کشورهای غربی برای مقابله با روسیه حمایت کند.

این منابع گفتند: آمریکا از اسرائیل می‌خواست سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین بدهد، اما پس از گفت‌وگوی رهبران اسرائیل به‌ویژه میان یائیر لاپید، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم این تصمیم اتخاذ شد که تهیه تجهیزات استراتژیک را برای اوکراین تامین مالی کنند.

هاآرتص در ادامه آورده است: اسرائیل چند میلیون دلار به یکی از کشورهای عضو ناتو حواله کرد و این کشور تجهیزات استراتژیک را خریداری و برای اوکراین ارسال کرد.

این رسانه همچنین فاش کرد: وزارت دفاع اسرائیل چندی پیش قوانین خود را مورد بازنگری قرار داد و به اعضای ناتو ازجمله انگلیس اجازه داد تا تسلیحاتی شامل قطعات ساخت اسرائیل را در اختیار اوکراین قرار دهند.

اخیرا نیز برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که در منطقه خرسون تعدادی خودروی زرهی ساخت رژیم صهیونیستی که توسط نیروهای اوکراینی استفاده می‌شوند، مشاهده شدند.

این رسانه‌های رژیم صهیونیستی تصاویری از خودروهای زرهی مدل "Amir" تولید شرکت اسرائیلی "GAIA" را که در خدمت نظامیان اوکراینی هستند، منتشر کردند.

رژیم صهیونیستی در ابتدای آغاز جنگ اوکراین و روسیه سعی در اتخاذ یک موضع میانه و عدم جانبداری از هیچ یک از دو طرف جنگ داشت اما با طولانی شدن این جنگ رسانه‌ها از تمایل تل‌آویو برای تجهیز اوکراین به تسلیحات خبر دادند که این اخبار هشدارهای مداوم روسیه را به همراه داشت و در نهایت مقامات اسرائیل در نتیجه این هشدارها اعلام کردند که به اوکراین سلاح نخواهند داد.