وزیر خارجه ترکیه در دیدار با دبیرکل جدید سازمان ملل، دولت سوریه را به نقض آتش‌بس فراگیر در این کشور که در تاریخ 30 دسامبر برقرار شد، متهم کرد.

به گزارش مرور نیوز، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه بار دیگر با متهم کردن دولت سوریه به نقض آتش‌بس فراگیر، از مسکو خواست تا با فشار بر «دمشق» پایبندی آنها به آتش‌بس را تضمین کند.

چاووش‌اوغلو طی سفری که به نیویورک جهت دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیرکل جدید سازمان ملل متحد داشت، ضمن ابراز نگرانی از نقض‌هایی که در آتش‌بس رخ می‌دهد، خواستار تعهد همه طرف‌ها به توافقی که میان مسکو و آنکارا بدست آمد شد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وی همچنین افزود: «آنها (روسیه) باید دولت سوریه و گروه‌های وابسته به آن را (از نقض آتش‌بس) متوقف کنند. همگان باید بر سر حرف خود بمانند و نشان دهند که به تعهداتی که داده‌اند، پایبند هستند.»

وزیر خارجه ترکیه - که کشورش دست‌خوش حملات تروریست‌هایی است که بمدت 6 سال در بحران سوریه از آنها حمایت کرده است - مدعی شد تمام نقض‌های آتش‌بس فراگیر در سوریه، از سوی دولت این کشور صورت می‌گیرد. این در حالی است که رسانه‌های مختلفی چون رویترز، خبرگزاری فرانسه و روزنامه ایندیپندنت از حملات مکرر تروریست‌ها به نیروهای دولتی خبر می‌دهند.

همچنین طی روزهای اخیر تروریست‌ها با قطع کردن آب آشامیدنی شهرهای مهم «حلب» و «دمشق»، میلیون‌ها سوری را با بحران کمبود آب مواجه کرده‌اند.

در تاریخ 30 دسامبر 2016 بود که درپی توافق میان نمایندگان روسیه و معارضان سوریه با میانجی‌گری ترکیه، آتش‌بسی فراگیر در سوریه برقرار شد. البته در این تفاهمنامه تاکید شده که گروه‌هایی که از نظر سازمان ملل تروریستی شناخته شده‌اند از آن مستثنی هستند.