کانادا و انگلیس امروز (جمعه) تحریم‌های جدیدی را علیه ایران با ادعای نقض حقوق بشر اعمال کردند.

به گزارش مرور نیوز؛ وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲۲ شخص را در ایران تحت تحریم‌های حقوق بشری قرار داده است. این افراد شامل اعضای ارشد قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی و همچنین رهبران سیاسی مانند دستیاران ارشد رهبر معظم انقلاب و چهره‌های رسانه‌های دولتی هستند.

به گزارش رویترز، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا مدعی شد در این زمینه باید کار‌های بیشتری انجام شود.

انگلیس نیز در تحریم‌هایی جداگانه، ده مقام مرتبط با سیستم قضایی و زندان‌های ایران از جمله افرادی که با صدور حکم اعدام مرتبط بوده‌اند را هدف قرار داد. همچنین دو تن از مدیران سابق زندان اوین، هدف تحریم‌ها قرار گرفتند.

گفتنی است در دور جدید تحریم‌های کانادا، روسیه و میانمار نیز به ترتیب به بهانه «نقض حقوق بشر» و «دلالی اسلحه» تحت تحریم قرار گرفته اند. انگلیس نیز افزون بر ایران، کشورهای روسیه، پاکستان، صربستان و میانمار را هدف تحریم قرار داده است.

پیش از این، یازدهم آذرماه کانادا ۴ فرد و ۵ نهاد ایرانی از جمله «روزنامه جوان» را به لیست تحریم‌ها اضافه شده بود. فرانسه به تازگی مدعی شده اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌های جدیدی را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر و ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین ایران می‌خواند، علیه تهران اعمال کند.