سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین درباره کمک‌های "انسانی" جدید این رژیم به کی‌یف به ارزش ۱.۲ میلیون دلار نوشت.

به گزارش مرور نیوز، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، مایکل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین با افشای کمک‌های "انسانی" جدید این رژیم به کی‌یف، اعلام کرد: اسرائیل کمک‌های انسانی به ارزش ۱.۲ میلیون دلار به اوکراین خواهد داد که مهمترین آنها تجهیزات پزشکی نجات‌بخش و اتاق عمل به ارزش ۱.۲ میلیون دلار هستند که به بیمارستان کودکان در پایتخت اوکراین منتقل خواهند شد.

برودسکی با اشاره به اینکه از دیگر کمک‌های اسرائیل ژنراتورهای برق و خودروهای آمبولانس هستند، گفت: تل‌آویو با وجود انتقادهای مستمر اوکراین از اسرائیل، به کمک‌های خود ادامه خواهد داد و این کمک‌ها را تعهدی "اخلاقی" می‌داند.

آحارونوت در ادامه نوشت، اسرائیل حدود ۲۰ ژنراتور برق قدرتمند به ارزش بیش از یک میلیون دلار را به اوکراین خواهد فرستاد، این ژنراتورها به رفع خسارات گسترده وارد شده به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در بمباران‌های روسیه کمک خواهد کرد و تل‌آویو با اوکراینی‌ها در حل مشکلات برقی همکاری خواهد کرد.

 وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دوم دسامبر جاری با انتشار توییتی اعلام کرد که یک دستگاه خودروی آمبولانس ضد گلوله را برای استفاده نیروهای امدادی اوکراینی تحویل خواهد داد.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد، این اولین خودروی آمبولانس از مجموع چهار آمبولانسی است که قرار است وزارتخانه طی چند ماه آینده به عنوان بخشی از کمک‌های خود به اوکراین تحویل دهد.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، صادرات تسلیحاتی اسرائیل به اوکراین در بحبوحه شرایط اواکراین و امضای توافقنامه‌های ابراهیمی (عادی‌سازی روابط با این رژیم) به شدت افزایش یافته است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص پنج‌شنبه نوشت: امسال هنوز تمام نشده اما به نظر می‌رسد در مسیر فروش خوب و لیست بلندی از قراردادهای دفاعی قرار داریم، هرچند که آژانس کنترل صادرات دفاعی در مقایسه با سال‌های قبل، تعداد نسبتا کمی از قراردادها را تایید کرد.

هاآرتص در ادامه نوشت: "افزایش صادرات در درجه اول به بهبود روابط دیپلماتیک با کشورهای عربی و شرایط اوکراین بازمی‌گردد که تاثیر مثبتی بر درخواست‌های تسلیحاتی برخی کشورها گذاشت".