جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی، در دومین دوره خود تلاش کرد تا پرستاره ظاهر شود و برای رسیدن به این هدف حتی به صدور چک‌های ۷ رقمی هم تن داد!

به گزارش مرور نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، گزارشگر این نشریه سینمایی که با پایان یافتن جشنواره «دریای سرخ» در عربستان سعودی به خانه بازگشته و نگاهی به آن انداخته از این رویداد به عناوینی همچون «گسترده و پرهیاهو»، «متمرکز بر فیلمسازان محلی» و «با سطح تقریباً دیوانه‌کننده‌ای از حضور چهره‌ها روی فرش قرمز» یاد کرده و می‌نویسد: حضور شارون استون، جکی چان، شاهرخ خان، اولیور استون، آنتونیو باندراس و حتی مایک تایسون!! رویداد جده را به یک بیانیه چشمگیر و گران قیمت بدل کرده بود.

آلکس ریتمن می‌نویسد آرامش و اعتماد به نفسی که در این رویداد به نمایش گذاشته شد به کیف‌های پرپولی برمی‌گردد که اغلب عامل حیاتی برای جشنواره‌های سینمایی هستند و به نظر می‌رسد در این زمینه نگرانی کمی برای مسئولان این جشنواره وجود داشت. جیب بزرگ و پرپول عربستان سعودی نه تنها یک کمپین بزرگ بازاریابی با پوسترها و تبلیغات تمام عیار به راه انداخت بلکه چهره‌ها را هم به آنجا کشاند.

این گزارشگر افزوده است: من واقعاً به تعداد زیاد و ماهیت تاحدودی درهم و برهم اسامی در شب افتتاحیه خندیدم. از شارون استون گرفته تا گای ریچی و از شاهرخ خان گرفته تا نادین لبکی. اسکات ایستوود، لوکا گوادانینو، پریانکا چوپرا و هنری گلدینگ تنها شماری از ستارگانی بودند که روی فرش قرمز آن شب رفتند. آیا برای حضور در آنجا آن‌ها پول گرفته بودند؟ احتمالاً بله. چندین منبع به من گفتند که برخی از نام‌ها صرفاً برای مبلغ ۷ رقمی چک‌های دریافتی حاضر به حضور در آنجا شدند؛ تعداد بسیار زیادی! هنوز برای شب‌های بعد در راه بودند. کمی بعد در مهمانی از اینکه کسی که داشت ترانه‌های برونو مارس را می‌خواند، واقعاً خود برونو مارس بود در شگفت ماندم!

 

جکی چان از چهره‌های شاخص حاضر در اختتامیه «دریای سرخ» بود

وی در ادامه از چیزی یاد می‌کند که نباید نادیده گرفته شود؛ ادعاهایی که جشنواره فیلم «دریای سرخ» را بخشی از یک کمپین بزرگ- و عمدتاً پرهزینه- برای یک شستشو توسط هنر می‌خوانند تا شهرت بین‌المللی کشوری با سابقه حقوق بشری وحشتناک را که مخالفان سیاسی خود را سرکوب می‌کند و متهم به قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار است و به مداخله نظامی خونین در یمن متهم است، نادیده گرفته شود.

این گزارشگر در انتها می‌نویسد: مراسم اختتامیه هم به همان اندازه مسخره بود که افتتاحیه؛ با حضور چهره‌هایی چون جکی چان، آنتونیو باندراس، جوئل کینامن، نائومی کمپبل، دی جی خالد و حتی عجیب‌تر از همه مایک تایسون!!