مالک شبکه اجتماعی توئیتر در یک موضع گیری جالب اعلام کرد که به محض پیدا کردن یک جایگزین احمق، حاضر است تا از ریاست توئیتر کناره گیری کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روسیا الیوم، «ایلان ماسک» مدیر عامل توئیتر در واکنش به رأی مثبت کاربران توئیتر به نظرسنجی کناره گیری او از ریاست این شبکه اجتماعی، شرط جالبی را برای پذیرش این خواسته مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، ایلان ماسک شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که به محض یافتن شخصی احمق که حاضر باشد جایگزین او شود، از ریاست توئیتر کناره‌گیری می‌کند و سپس مدیریت تیم‌های نرم‌افزار و سرورها را در این پلتفرم به عهده خواهد گرفت.

ماسک در توییتی در این خصوص نوشت: به محض اینکه کسی را پیدا کنم که به اندازه کافی احمق باشد تا حاضر باشد ریاست توئیتر را بر عهده بگیرد، از سمت مدیرعاملی آن استعفا خواهم کرد و پس از آن، مدیریت تیم‌های نرم افزار و سرورها را به عهده خواهم گرفت.

به نظر می‌رسد این موضع گیری ایلان ماسک پاسخ مثبت به نتیجه همه پرسی است که او در این پلتفرم درباره ادامه ریاستش بر توئیتر راه اندازی کرد و در آن اکثر کاربران توئیتر موافقت خود را با کناره گیری او از این سمت اعلام کردند.

به گزارش رسانه‌ها، ۵۷ درصد از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربری که در نظرسنجی ایلان ماسک شرکت کردند، رأی به کناره گیری او دادند.

ماسک که ریاست شرکت تسلا را بر عهده دارد، از زمانی که پلتفرم شبکه اجتماعی توئیتر را در ماه اکتبر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، جنجال‌های گسترده‌ای را برانگیخت.

ماسک از زمان تصاحب توئیتر، نیمی از کارمندان ارشد این شرکت را اخراج کرده، حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را دوباره فعال کرده و سیاست ضد اطلاعات نادرست در مورد کووید -۱۹ را لغو کرده است.

ماسک همچنین حساب‌های برخی از روزنامه‌نگاران را مسدود کرد و از تبلیغ از طریق توئیتر برای پلتفرم‌های اجتماعی رقیب جلوگیری کرد ولی بعداً از این تصمیم منصرف شد.

این تغییرات زیاد، توجه سیاستگذاران را در آمریکا و اروپا برانگیخت و کمیسیون اروپا به ماسک هشدار دا که ممکن است اتحادیه اروپا به دلیل تهدیدی که برای آزادی رسانه ایجاد می‌کند، او را تحریم کند.