سرمای قطبی که از روز شنبه اکثر نقاط آمریکا را فرا گرفت، بیش از ۷۰۰ هزار نفر را بدون برق گذاشت و سرگردانی هزاران آمریکایی به دلیل لغو پروازها را به دنبال داشت.

به گزارش مرورنیوز، پیش بینی شده است افت دما، سردترین شب کریسمس تاکنون را برای آمریکایی‌ها به همراه بیاورد و سیستم‌های انرژی در سراسر آمریکا با افزایش تقاضا برای گرمایش و صدمات ناشی از طوفان به خطوط انتقال برق، در مضیقه قرار گرفتند. با این حال، قطعی برق نسبت به اوایل روز شنبه که ۱.۸ میلیون خانه و کسب و کار بدون برق بودند، کاهش چشمگیری پیدا کرد.

بسیاری از شرکتهای برق همچنان از مصرف کنندگان درخواست می‌کنند با عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف و خاموش کردن لامپ‌های غیرضروری، در مصرف نیرو، صرفه جویی کنند.

شرکت دوک انرژی اواخر روز شنبه به مشتریانش اعلام کرد خاموشی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای برنامه ریزی شده که در کارولینای شمالی و جنوبی تا زمان موجود بودن برق بیشتر به اجرا گذاشته بود را خاتمه داده است. این اختلالات، فعالیت‌های روزانه و برنامه‌های تعطیلات میلیون‌ها آمریکایی در پرازدحام‌ترین زمان سفر سال را بهم ریخت.

طبق آمار سرویس رصد پرواز "فلایت اِوار"، بیش از ۲۷۰۰ پرواز آمریکایی روز شنبه لغو شدند و مجموع تاخیرها به بیش از ۶۴۰۰ پرواز رسید. بیش از پنج هزار پرواز روز جمعه لغو شده بودند.

انجمن اتوموبیل آمریکا برآورد کرده بود ۱۱۲.۷ میلیون نفر در فاصله ۲۳ دسامبر تا دوم ژانویه، ۸۰ کیلومتر یا مسافت بیشتری رانندگی خواهند کرد اما هوای طوفانی در تعطیلات آخر هفته، احتمالا بسیاری از مردم را در خانه نگه می‌دارد.

بر اساس گزارش رویترز، سرویس هواشناسی ملی آمریکا اعلام کرد نقشه خطرات جوی فعلی یا در حال وقوع، یکی از بزرگترین هشدارها و توصیه‌های هوای زمستانی را ترسیم می‌کند.