وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بر اثر حمله پهپادی اوکراین به یک فرودگاه در روسیه، سه سرباز کشته شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه سامانه‌های پدافند هوایی این کشور یک پهپاد را بر فراز فرودگاه نظامی «ایگل ایربیس» سرنگون کردند که سقوط لاشه آن به مرگ سه سرباز منجر شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: حوالی ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه) پدافند هوایی نیروی هوافضای روسیه، یک پهپاد اوکراینی که با ارتفاع کم در حال نزدیک شدن به فرودگاه نظامی ایگلز در منطقه ساراتوف را سرنگون کرد.

بنا به اعلام این وزارتخانه، در پی سقوط لاشه این پهپاد سه سرباز که در نزدیکی محل سقوط بودند، جان خود را از دست دادند. همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تجهیزات هوانوردی از جمله بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه در این حمله آسیبی ندیده‌اند.

ارتش اوکراین پنجم دسامبر (۱۴ آذر) درصدد بود تا با پهپادهای جنگنده ساخت شوروی سابق، به پایگاه‌های نظامی روسیه در ساراتوف و ریازان حمله کند اما پدافند هوایی روسیه پهپادها را سرنگون کرده و در جریان آن حمله هم سه سرباز کشته شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر و یکی از عمده دلایل خود را نازی‌زدایی این کشور اعلام کرد.