عضو جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد رژیم صهیونیستی نخواهد توانست برای عادی سازی روابط، جای پایی در این کشور پیدا کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، عضو جمعیت الوفاق بحرین افزود: تظاهرات اخیر در منامه، مقدمه تحرکات گسترده‌تر مردمی خواهد بود. به روشنی تاکید می‌کنیم ما از تحرکات مسالمت آمیز در مخالفت با عادی سازی روابط دولت یا مقامات رسمی بحرین با صهیونیست‌ها، حمایت می‌کنیم. ما در جمعیت الوفاق از این تحرکات قدردانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحرکاتی در بحرین، مغرب و پادشاهی عمان در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: مهمترین پیام این تحرکات آن است که عادی سازی، با دولت‌ها صورت گرفته است و ملت‌ها هیچ ارتباطی با اقدام این دولت‌ها در امضای توافقنامه‌ها ندارند. این ملت‌ها، این توافقنامه‌ها را رد می‌کنند. مقامات بعضی این کشور‌ها تلاش می‌کنند، ملت‌ها را هم به عادی سازی اضافه کنند، اما با مخالفت گسترده ملت‌ها روبرو شدند. تظاهرات گسترده‌ای در منامه برگزار شد و مغرب هم شاهد برگزاری تجمع‌ها و اعتراضات به عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها بود. همه ایده‌هایی که این دولت‌ها برای کشاندن ملت‌ها به عادی سازی روابط مطرح می‌کنند، با مخالفت کامل مواجه می‌شود. در بحرین، سخن از همکاری وزارت بهداشت این کشور با رژیم صهیونیستی مطرح شد، اما با مخالفت گسترده روبرو شد.

علی الاسود افزود: بحرینی‌ها به هیچ وجه نمی‌پذیرند که به دانشگاه‌های اسرائیلی اعزام شوند. بعضی شهروندان بحرینی تاکید کردند مرگ را بر گرفتن دارو از اسرائیل ترجیح می‌دهند. مقامات منامه حتی حاضر نشدند، به پارلمان صوری وابسته به خودشان هم حق رای گیری درباره توافقنامه عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها بدهند. مقامات منامه، سخن گفتن درباره این توافقنامه را که در دوره دونالد ترامپ امضا شد، جرم اعلام کردند. مقامات منامه تلاش کردند به خرافات صهیونیست‌ها مشروعیت بدهند، اما اهالی بحرین چنین چیزی را رد کردند. مشکل ملت بحرین با یهودیت به عنوان یک دین نیست و تاریخ نشان می‌دهد مردم بحرین، با یهودیان و مسیحیان همزیستی داشته اند. ۵۰ یهودی در صلح و آرامش در بحرین زندگی می‌کنند. مقامات منامه برای جلب حمایت بین المللی، مناصب به این یهودیان در مجلس و در شورا‌های محلی دادند. روابط با یهودیان، تفاوت بسیار زیادی با عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها دارد. ۲۳ گروه سیاسی، حقوقی و کارگری بحرینی، ابتکار ملی بحرین را امضا کردند که در آن، با تبدیل شدن این کشور به محلی برای برگزاری مراسم صهیونیست‌ها مخالفت شده است.

وی گفت: جام جهانی فوتبال ثابت کرد، ملت‌های عرب و مسلمانان، عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها را نمی‌پذیرند و رسانه‌های اسرائیلی که می‌خواستند اینطور جلوه دهند که عادی سازی روابط با ملت‌های عرب هم عملی شده است، ناکام ماندند. اشغالگران به دنبال مشروعیتی برای خودشان هستند و به این منظور تلاش می‌کنند از بحران‌های داخلی و اقتصادی در منطقه استفاده کنند. نزدیک شدن به صهیونیست‌ها نه تنها مقامات منامه را از اعتراضات و نارضایتی داخلی نجات نمی‌دهد، بلکه می‌تواند باعث تحرکات اعتراض آمیز مردمی شود. این رژیم‌های عربی تصور می‌کنند می‌توانند به صهیونیست‌ها نزدیک شوند و روابط با آن‌ها را عادی سازی کنند، تا کرسی‌های قدرت خودشان را حفظ کنند و بتوانند به سرکوبگری سیاسی ادامه دهند.

نماینده سابق مجلس بحرین و عضو الوفاق گفت: با صراحت می‌گوییم، قدرت ملت‌های منطقه فراتر از قدرت رژیم هاست. با وجود اختلافات داخلی، طرف‌های بحرینی درباره مخالفت با عادی سازی روابط، توافق نظر دارند. به عنوان نمونه، اگر ملت بحرین می‌توانست به صورت مسالمت آمیز و به دور از سرکوب نظر خودش را ابراز کند، صد‌ها هزار شیعه و سنی در تظاهرات اعتراض آمیز علیه عادی سازی روابط شرکت می‌کردند. ملت بحرین آماده فداکاری در راه فلسطین است. ملت‌های مصر، اردن و مغرب هم مخالف عادی سازی روابط هستند. مصوبه پارلمان عراق در جرم انگاری عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها با استقبال ملت عراق روبرو شد. دولت‌ها با امضای توافقنامه‌های عادی سازی روابط، ملت‌ها را به چالش می‌کشند، در حالی که می‌دانند ملت‌ها موافق امضای چنین توافقنامه‌هایی نیستند.