لغو هزاران پرواز سبب سرگردانی و استیصال ده‌ها هزار مسافر آمریکایی شد.

به گزارش مرور نیوز، شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد لغو هزاران پرواز سبب سرگردانی و استیصال ده‌ها هزار مسافر آمریکایی شد.

هنوز مسافران شرکت هواپیمایی ساوث وست چندروز با رسیدن به آرامش فاصله دارند. این شرکت هواپیمایی بیش از ۲۵۰۰ پرواز خود را روز چهارشنبه لغو کرد. برای بیست و چهار ساعت آینده نیز بیش از ۲۰۰۰ پرواز لغو شده است.

در مجموع از بیست و دوم دسامبر تاکنون، بیش از ۱۵ هزار پرواز این شرکت به علت شرایط بد آب و هوایی لغو شده است. فرودگاه‌ها با صف‌های طولانی مسافران این شرکت هواپیمایی پر شده است که در تلاش هستند برای پرواز دیگری بلیت بگیرند آنهم در حالی که انبوه چمدان‌های گم شده مسافران در حال افزایش است.

شرکت‌های هواپیمایی دیگر توانسته اند با سرعت از طوفان زمستانی رها شوند، اما کاملاً روشن است که شرکت ساوث وست نتوانسته است این کار را انجام دهد. روز سه شنبه این شرکت به تنهایی ۸۴ درصد لغو پرواز‌ها را در آمریکا به خود اختصاص داد. روز چهارشنبه این رقم به ۹۱ درصد رسید. برای روز پنجشنبه این رقم به ۹۹ درصد می‌رسد. گیم کوئین خبرنگار شبکه در این باره گزارش می‌دهد. دیگر شرکت‌های هواپیمایی با پیشنهاد بلیت‌های خود در تلاش هستند به مسافران سرگردان شرکت هواپیمایی ساوث وست کمک کنند.

پیت باتی گیگ، وزیر حمل و نقل آمریکا گفت: مسئولان شرکت‌های هواپیمایی ازجمله ساوث وست به صورت مکتوب متعهد شده اند که در سطحی بالاتر از سطوح گذشته درزمینه ارائه خدمات به مشتریان فعالیت داشته باشند بطوریکه وقتی مسافران گرفتار شدند هزینه هتلهایشان را پوشش دهند و بلیت جایگزین در اختیار آن‌ها قرار دهند.