سخنگوی ارتش مصر با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که نهمین نشست کمیته همکاری های نظامی کشورش و عربستان سعودی در شهر ریاض، پایتخت این کشور به پایان رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، «غریب عبدالحافظ»، سخنگوی ارتش مصر با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که نهمین نشست کمیته همکاری های نظامی کشورش و عربستان سعودی در شهر ریاض، پایتخت این کشور به پایان رسیده است.

وی در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که جلسه پایانی این نشست از پیش اعلام نشده به ریاست «اسامه عسکر» و «فیاض الرویلی»، روسای ستاد کل نیروهای مسلح مصر و عربستان برگزار شده است، عنوان کرد که در جریان نشست مذکور بر سر تقویت چارچوب های همکاری راهبردی میان نیروهای دو کشور در سطوح مختلف توافق حاصل شد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده است: در پایان نشست کمیته همکاری های نظامی مصر و عربستان نیز صورتجلسه آن در حضور شماری از فرماندهان نیروهای دو کشور به امضا رسید.

این در حالی است که نزدیک به دو هفته پیش از برگزاری این نشست نیز، ارتش مصر اعلام کرد که در چارچوب تصدی فرماندهی نیروی بین المللی ماموریت مشترک (۱۵۳) برای نخستین بار، نیروی دریایی این کشور ماموریت های بین المللی جدیدی را در دریای سرخ از جمله در تنگه باب المندب و خلیج عدن بر عهده گرفته است.