انگلیس همزمان با ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار) دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، بن والاس وزیر دفاع انگلیس پنجشنبه گفت: برخی از این کمک‌ها شامل حمایت‌های غیرنظامی و بشردوستانه است. انگلیس در سال ۲۰۲۲ نیز ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرد.

در همین حال، انگلیس بامداد جمعه اعلام کرد که بیش از یک هزار دستگاه فلزیاب و یکصد کیت خنثی‌سازی بمب به اوکراین داده است.

والاس گفت: روسیه از مین برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کند. این بسته جدید به اوکراین کمک می‌کند تا در کمال امنیت زمین و ساختمان‌ها را پاکسازی کند.

فلزیاب‌ها ساخت شرکت آلمانی «والون» هستند و از آنها برای شناسایی مین و بمب‌های انفجاری استفاده می‌شود.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس هفته گذشته درباره جنگ در اوکراین گفت: به نظر من باید روی تضعیف توانایی روسیه برای تجدید قوا تمرکز کنیم و معنای این، هدف قرار دادن زنجیره تامین و حمایت بین‌المللی از آنها است.

نخست وزیر انگلیس همچنین به افزایش کمک‌های نظامی برای تقویت اوکراین اشاره کرد و خواستار ارسال سیستم های دفاع هوایی، توپخانه، وسایل نقلیه زرهی بیشتر به این کشور شد.

او همچنین ادعا کرد: هرگونه درخواست یکجانبه برای آتش‌بس از سوی روسیه در شرایط کنونی کاملا بی‌معنی است زیرا روسیه از چنین آتش‌بسی برای تجدید قوا و تقویت نیروهایش استفاده خواهد کرد و تا زمانی که آنها از اراضی‌ به دست‌آمده عقب‌نشینی نکنند نباید هیچ مذاکره‌ای انجام شود.