بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۶۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۸۹ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۹۴ هزار و ۴۲۳ بیمار نیز تایید شده است.

به گزارش مرور نیوز، براساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۱۷۳۰ نفر را گرفته است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۷ هزار و ۶۳۸ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

همچنین آمریکا با بیش از ۱۰۲ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۳ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۲,۴۷۷,۹۲۹ ۱,۱۱۷,۷۵۱
۲ هند ۴۴,۶۷۹,۲۶۶ ۵۳۰,۶۹۹
۳ فرانسه ۳۹,۲۷۰,۳۷۳ ۱۶۱,۸۴۷
۴ آلمان ۳۷,۳۴۵,۹۶۹ ۱۶۱,۳۲۱
۵ برزیل ۳۶,۳۰۲,۴۱۵ ۶۹۳,۷۳۴
۶ ژاپن ۲۹,۱۰۵,۰۷۰ ۵۶,۹۷۴
۷ کره جنوبی ۲۸,۹۹۶,۳۴۷ ۳۲,۰۹۵
۸ ایتالیا ۲۵,۰۲۱,۶۰۶ ۱۸۳,۹۳۶
۹ انگلیس ۲۴,۱۳۵,۰۸۴ ۱۹۸,۹۳۷
۱۰ روسیه ۲۱,۷۹۲,۹۸۲ ۳۹۳,۶۵۴

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۹۹۸ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۸۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.