یک شبکه تلویزیونی فرانسه اعلام کرد به علت بحران انرژی،‌ مردم در آینده نزدیک شاهد افزایش بهای آب نیز خواهند بود.

به گزارش مرور نیوز، گزارشگر شبکه خبری بِ اِف امِ (BFMTV) تلویزیون فرانسه سه شنبه در گزارشی با عنوان «بهای آب نیز افزایش پیدا می‌کند!» گفت: «خودتان رو آماده کنید! ممکن است در هفته‌های آینده قبض آب شما افزایش جهشی داشته باشد. در پایان سال، شمار بسیاری از اتحادیه‌ها و جوامع به افزایش تعرفه قبوض رأی مثبت دادند».

گزارشگر ب اف ام افزود: «علل زیادی برای این افزایش قیمت وجود دارد: نخست اینکه دستگاه‌هایی که کار تصفیه آب انجام می‌دهند برق زیادی مصرف می‌کنند و این امر سبب افزایش انفجاری بهای برق این تأسیسات شده است. برای مثال می‌توانیم به افزایش قبوض برق در منطقه شارل ویل-مِزیئِر (Charleville-Mézière) در منطقه آردِن (Ardennes) -در شمال فرانسه -اشاره کنیم که طی دو سال بهای برق در آن چهار برابر شده است.

بوریس راوینیون، شهردار منطقه آردن گفت: «تأسسیات مربوط به پمپاژ و تصفیه آب، مصرف برق بیش از اندازه‌ای دارند».

بر اساس گزارش این شبکه،‌ از دیگر عوامل این افزایش قیمت، افزایش بهای تولیداتی است که برای تصفیه آب به کار برده می‌شوند که از آن جمله می‌توان به کلر اشاره کرد. طی هفته‌های گذشته، بهای این تولیدات در برخی مواقع تا ۳۰ درصد بالا رفته است.

وی تأکید کرد: «از پیامد‌های این افزایش این است که بهای آب به ازای هر متر مکعب از چهار یورو و ۲۶ سانتیم به چهار یورو و ۸۰ سانتیم رسیده و نزدیک به ۵۰ سانتیم در هر متر مکعب افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب در یک سال، هر خانواده به ازای ۱۲۰ متر مکعب مصرف آب، معادل ۶۵ یورو افزایش بها خواهد داشت.»

راوینیون گفت: «بهای آب باید با همه مبالغی که ما برای تصفیه آب متحمل می‌شویم مطابقت داشته باشد و چنانچه دولت با این امر موافقت نکند، ما ناچار می‌شویم مبالغ دیگر مربوط به مصارف انرژی را نیز بالا ببریم».

گزارشگر این شبکه تلویزیونی افزود: «انجمن‌های پارلمانی از دولت درخواست کرده اند تدابیری اتخاذ کند تا افزایش قیمت‌ها مصرف کنندگان را با مشکل مواجه نکند».