سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مدعی حمایت از گزینه دیپلماسی در برابر ایران شد.

به گزارش مرور نیوز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن همچنان از گزینه دیپلماسی در برابر ایران حمایت می کند. 

به نقل از سی ان ان، پرایس در نخستین نشست خبری وزارت خارجه آمریکا در سال جدید میلادی با خبرنگاران گفت: ما همچنان بر این باوریم دیپلماسی بهترین رویکرد برای مهار برنامه هسته ای ایران است. با این حال، ما گزینه های روی میز را حذف نمی کنیم و با شرکای خود از جمله اسراییل در این زمینه گفتگو و همکاری داریم. 

وی در رابطه با ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه تاکید کرد: ما می کوشیم در روند ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه اختلال ایجاد کنیم و تاکنون در این زمینه اقدام به اعمال تحریم هایی علیه نهادها و افراد مرتبط کرده ایم. در این باره با شرکای خود در سراسر جهان برای ایجاد اختلال در تامین تسلیحات ارسالی از ایران به روسیه همکاری می کنیم. 

این مقام آمریکایی در ادامه به اشاره به ناآرامی های رخ داده در ایران گفت: ما شاهد رویدادهای اعتراضی در ایران طی ماه های اخیر بوده ایم که در آن زنان و دختران نقش مهمی ایفا می کنند. این اعتراضات خودجوش بوده و هیچ رهبری ندارد. در نهایت مردم ایران هستند که باید هدف نهایی خود در این رابطه را مشخص کنند. با این حال، واشنگتن در کنار مردم ایران ایستاده است. 

ادعای مقامات آمریکایی درباره گزینه دیپلماسی در برابر ایران در حالی مطرح می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور به صورت یکجانبه از توافق برجام خارج و تحریم های سنگینی را علیه تهران اعمال کرد. جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات این کشور نیز علارغم شعارهای انتخاباتی مبنی بر بازگشت بدون قید و شرط به برجام، از این کار اجتناب کرده و حتی تحریم های سنگین تری را علیه تهران اعمال کرد.