هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در صورت ممنوعیت اشتغال زنان افغان، دست افغانستان از کمک‌های سازمان ملل کوتاه خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل هشدار داد: ممنوعیت کار زنان افغان از سوی طالبان، می تواند به قیمت قطع کمک های بشر دوستانه به این کشور تمام شود.

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در صورت ممنوعیت اشتغال زنان افغان، دست افغانستان از کمک‌های سازمان ملل کوتاه خواهد شد.

«مارتین گریفیتس» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که اگر طالبان ممنوعیت کار زنان برای آژانس‌های کمک‌های بشردوستانه در افغانستان را لغو نکنند، کمک‌های سازمان ملل به این کشور نمی‌تواند ادامه یابد.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که مایل است در سفر آتی خود به کابل راه‌حل‌های برای رفع این ممنوعیت را بررسی کند. اظهاراتی که حاکی از آن است که بن‌بست تشدید شده میان سازمان ملل و طالبان، می‌تواند منجر به قطع میلیاردها کمک در درازمدت شود.

گریفیتس در ادامه گفت: در حال حاضر پروازهای سازمان ملل که پول نقد را به عنوان کمک‌های بشردوستانه به کابل انتقال می‌دادند، به حالت تعلیق درآمده است و در انتظار توقف ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان است.

هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد: بدون کار زنان، ما نمی‌توانیم به افرادی که در واقع هدف اولیه کمک‌های بشردوستانه برای زنان و دختران هستند، کمکی ارائه دهیم.

گفتنی است که عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد دولت موقت طالبان ۲۴ دسامبر اعلام کرد که استخدام زنان در سازمان‌های محلی و بین المللی مردم نهاد در افغانستان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

وزارت تحصیلات عالی طالبان نیز ۲۰ دسامبر طی نامه‌ای به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان دستور داد که زنان این کشور «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را نخواهند داشت.