انگلیس در حال بررسی طرح های تحریمی علیه سپاه پاسداران است، ولی تاکنون به جمع‌بندی نهایی در این رابطه نرسیده‌ است.

به گزارش مرور نیوز، مقامات انگلیسی در صدد بررسی طرحی با هدف تحریم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران  به بهانه‌های مختلف هستند.

 خبرگزاری رویترز در این باره به نقل از «لئو دوچرتی» مشاور وزیر امور خارجه انگلیس گزارش داده که لندن به صورت جدی بدنبال تحریم سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان به اصطلاح «تروریستی» است.

با این حال، هنوز چیزی در این خصوص قطعی نیست و به گفته مشاور وزیر امور خارجه انگلیس، مسئولان این کشور «تاکنون به تصمیم نهایی در این مورد نرسیده‌اند».

لئو دوچرتی با رد هرگونه نتیجه گیری زودهنگام درباره تصمیم گیری نهایی درباره تحریم سپاه پاسداران، افزود: «درست نیست که در مورد نتیجه نهایی هم اکنون گمانه‌زنی کنم؛ چراکه هنوز هیچ چیز  قطعی و نهایی نشده است».

مشاور وزیر امور خارجه انگلیس همچنین مدعی شده است که «دولت انگلیس برای اقدام علیه سپاه پاسداران، تماس‌ها و ارتباطات متعددی را دنبال می‌کند».

از سوی دیگر، برخی منابع خبری نیز از تصویب طرحی غیرالزام آور در مجلس عوام انگلیس برای «تروریستی» اعلام کردن سپاه  خبر دادند؛ هر چند جزئیات  بیشتری درباره این طرح مخابره نشده است.

اقدامات مقامات انگلیسی و غربی علیه سپاه پاسداران در حالی است که این نهاد نظامی  تاکنون به اعتراف منابع غربی بیشترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته است و شکست پروژه داعش در عراق پس از ورود مستقیم سپاه پاسداران به عملیات نظامی ایران علیه گروه  تروریستی کلید خورد.