یک مقام مسئول در مجلس نمایندگان از مخالفت بایدن برای انجام تحقیقات شفاف درباره اسناد کشف شده در خانه‌اش خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مخالف انجام تحقیقات شفاف درباره اسناد کشف شده در خانه شخصی اش در ایالت دلاور است. 

به نقل از فاکس نیوز، جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: بایدن با هرگونه تحقیقات شفاف درباره اسناد کشف شده در منزل خود مخالف است. ما شاهد آن بودیم که بایدن بارها مدعی شده بود شفاف ترین دولت را در تاریخ آمریکا خواهد داشت اما وی در جایی که نیاز به شفافیت است، از این کار امتناع می کند. ما به وکلای شخصی بایدن اعتمادی نداریم. 

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که کاخ سفید، وزارت دادگستری آمریکا و آرشیو ملی اطلاعات مربوط به اسناد محرمانه ذخیره شده در مکان های ناامن از سوی رئیس جمهور را از قانونگذاران کنگره و مردم آمریکا پنهان می کنند. 

کومر با اشاره به تلاش قانونگذاران برای تحقیقات در این زمینه گفت: کنگره به فشار بر دولت بایدن برای پاسخگو کردن و دست یافتن به اطلاعات در این زمینه ادامه می دهد. 

گفتنی است پس از آن که دومین بسته از اسناد محرمانه مربوط به رئیس‌جمهور آمریکا در خارج از کاخ سفید کشف شده است، کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد: «اسناد محرمانه‌ای که در خانه رئیس‌جمهور بایدن پیدا شد، سهواً جابه‌جا شده است.»

کاخ سفید همچنین مدعی شده است: «بایدن از خبر پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه‌اش متعجب شد و از محتوای آن‌ها اطلاعی نداشت و وکلایش آن‌ها را به وزارت دادگستری تحویل دادند.»

بایدن در این باره به خبرنگاران در مکزیکوسیتی گفت نمی‌داند در اسناد چه چیزی وجود دارد و وکلایش به او توصیه کرده‌اند که سؤال نکند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد بایدن اسناد فوق سری را در اختیار دولت چین قرار داده است.