وزیر خارجه قطر تاکید کرد کشورش به دنبال سیاسی کردن انرژی نیست و بر ضرورت حمایت‌های انرژی تاکید دارد چرا که این مسائل مرتبط با دولت‌ها نیست.

به گزارش مرور نیوز، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در سخنانی در اجلاس داووس گفت: کشور قطر آماده است تا سال ۲۰۲۷، با توان بالا گاز بیشتری به بازار‌های جهانی تزریق کند.

عبدالرحمن آل ثانی افزود: من معتقدم سرمایه گذاری در بخش انرژی تنها منحصر به قطر نیست و خوشبختانه کشور‌های دیگری هم از سرمایه گذاری در این عرصه پیروی می‌کنند که این امر می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ به ما قدرت و توانمندی بیشتری برای تزریق گاز به بازار‌های جهانی و بویژه اروپا که به دنبال متنوع سازی منابع گاز خود است، بدهد.

وزیر خارجه قطر گفت: ما معتقدیم ترکیبی از انرژی‌های فسیلی و انرژی پاک امری مهم است ضمن آنکه باید اهمیت گاز را نیز مد نظر قرار دهیم و به منابع دیگر انرژی نیز اهمیت لازم را بدهیم تا بتوانیم اهداف خود را محقق کنیم.

قطر به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز طبیعی مایع، از نظر سران اروپایی یک جایگزین برای گاز روسیه می‌باشد. به ویژه آنکه جنگ در اوکراین باعث افزایش قیمت گاز طبیعی مایع شده است. قطر در نظر دارد با حفاری ۸۰ چاه جدید و راه‌اندازی هشت سکوی تولید، استخراج گاز از میدان مشترک پارس جنوبی با ایران را تا سال ۲۰۲۷ یک‌سوم افزایش دهد و صادرات گاز مایع این کشور از سالانه ۷۷ میلیون تن به ۱۱۰ میلیون تن خواهد رسید.