سازمان ملل متحد از نیاز خود به ۴.۳ میلیارد دلار برای تامین مالی کمک‌های بشردوستانه خود در سال جاری در یمن خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سازمان ملل متحد از نیاز خود به ۴.۳ میلیارد دلار برای تامین مالی کمک‌های بشردوستانه خود در سال جاری در یمن خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای کمک به ۱۷.۳ میلیون نفر از آسیب پذیرترین مردم یمن در طول سال ۲۰۲۳ به بودجه نیاز است.

این سازمان بین المللی به حدود ۱۴ میلیون نفر در یمن کمک‌های فوری ارائه خواهد کرد، این در حالیست که ۲۱.۶ میلیون نفر برای خدمات حمایتی در سال جاری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. طرح بشردوستانه سازمان ملل مبلغ ۴.۲۷ میلیارد دلار برای کمک به ۱۷.۹ میلیون نفر ارائه خواهد کرد.

پیش از این مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی، در گزارشی به نشست ویژه شورای امنیت درباره یمن، اعلام کرد بحران انسانی در یمن، بدترین بحران در جهان است. اوضاع امنیتی در یمن برای فعالیت‌های انسانی، همچنان بسیار دشوار است.

این درحالی است که چندی پیش ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی یمن در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: توافق ضمنی زیر نظر نماینده سازمان ملل در سفر قبلی‌اش صورت گرفت و برای پرداخت حقوق کارکنان، اعلام آمادگی کردند. اما در عمل، این اتفاق رخ نداد. این شرایط به علت آن است که طرف‌های بزرگ بین المللی که آمریکا و انگلیس در صدر آن‌ها قرار دارند، نمی‌خواهند اوضاع در یمن آرام بگیرد.