جروزالم‌پست به نقل از منابع اطلاعاتی غربی و منابع خارجی خود مدعی شد: برخلاف ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر "تخریب جزئی سقف" تاسیسات "توسعه سلاح‌های پیشرفته"، در حمله پهپادی شامگاه شنبه، این حمله "موفقیت فوق‌العاده‌ای" بوده است.

به گزارش مرور نیوز، رسانه اسرائیلی جروزالم‌پست به نقل از منابع اطلاعاتی غربی و منابع خارجی خود مدعی شد: برخلاف ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر «تخریب جزئی سقف» تاسیسات «توسعه سلاح‌های پیشرفته»، در حمله پهپادی شامگاه شنبه، این حمله «موفقیت فوق‌العاده‌ای» بوده است.
ادعای این رسانه رژیم اسرائیل در حالی مطرح شده که وزارت دفاع در بیانیه‌ای از ناموفق حمله و انهدام ریزپرنده‌ها خبر داده بود.
بنابر گزارش گزارش دیده بان ایران؛ دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم به اتفاقات دیشب واکنش نشان داده و ادعا‌هایی را مطرح کردند. وبلاگ اینتلی تایمز در اسرائیل همچنین مدعی شد که محل هدف قرار گرفته، «آزمایشگاه مواد و انرژی اصفهان» بوده است.
این وبلاگ بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی ادعایی خود، نوشت که هدف حمله پهپادی شامگاه شنبه در اصفهان، «پژوهشگاه فضایی ایران» وابسته به وزارت دفاع بوده است.
اینتلی تایمز همچنین ادعا کرد: زمان این حمله اتفاقی نبوده است و در پایان روزی انجام شد که رهبر جمهوری اسلامی از نمایشگاه دستآورد‌های صنعتی ایران، که شامل دستآورد‌های پهپادی نیز بود دیدار کرد.
این رسانه رژیم صهیونیستی ادامه داد: دو سال پیش هم، حمله به مزرعه سانتریفوژ‌های ایران درست در پایان همان روزی انجام شد که در صبح آن، حسن روحانی رییس‌جمهور وقت جمهوری اسلامی نمایشگاه دستآورد‌های اتمی ایران را افتتاح کرده بود.



واکنش مقامات ایران

ادعا‌های رسانه‌های اسرائیلی در حالی است که حسین امیر عبداللهیان، وزیرخارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که حمله پهپادی به یک مجتمع وزارت دفاع در اصفهان، بر برنامه اتمی جمهوری اسلامی تاثیری نخواهد داشت.
در پی وقوع انفجار در یکی از مراکز مهمات‌سازی در اصفهان، وزارت دفاع جمهوری اسلامی این ادعا را مطرح کرد که این مرکز هدف «حمله ناموفق» ریزپرنده‌ها قرار گرفته است.
وزارت دفاع در بیانیه‌ای انفجار این مرکز مهمات‌سازی در اصفهان را «حمله ناموفق» خواند و اعلام کرد: «این حمله با استفاده از ریزپرنده‌ها صورت گرفته که یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.»
این بیانیه افزود: «این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نموده که خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.»
وزارت دفاع جمهوری اسلامی تاکید کرد: «این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.»