ائتلاف مخالفان دولت اردوغان وعده داده که روابط آنکار با روسیه را تقویت و مستحکم‌تر از گذشته خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، مخالفان دولت رجب طیب اردوغان در ترکیه وعده داده‌اند در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و به دست گیری قدرت، روابط آنکارا با روسیه را  بیش از گذشته تقویت خواهند کرد.

ائتلاف مخالفان دولت اردوغان که متشکل از  شش حزب است، با انتشار بیانیه‌ای وعده داده که روابط آنکار با روسیه را بر اساس برابری و گفتگوی سازنده تقویت و مستحکم تر از گذشته خواهند کرد و ترکیه را تبدیل به یک شریک قابل اعتماد برای روسیه می کنند.

در بیانیه ائتلاف سیاسی مخالفان اردوغان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ترکیه آمده است: «ما روابط با فدراسیون روسیه را بر اساس اصل برابری در سطح نهادی و از طریق گفتگوی سازنده تقویت خواهیم کرد».

مخالفان دولت اردوغان همچنین گفته‌اند که قصد مشارکت فعال در چارچوب سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه و تبدیل آن به بزرگترین قطب انرژی توسعه را دارد.

انتظار می‌رود انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه در 14 مه 2023 برگزار شود. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کنونی، نامزد حزب حاکم اتحاد خلق است که شامل حزب عدالت و توسعه (AK Party) و حزب جنبش ملی‌گرا (NMP) است. با این حال ائتلاف مخالفان اردوغان هنوز نامزد خود را برای رقابت با اردوغان معرفی نکرده است.

براساس گزارش‌ها، روابط آنکارا ـ روسیه در چند سال گذشته، در همه حوزه‌ها شاهد رشد و توسعه شتابان بوده و یکی از موفقیت‌های دستگاه دیپلماسی ترکیه در زمان اردوغان، کسب امتیازات فراوان از روسیه بوده است.