شبکه رادیویی و تلویزیونی ترکیه موسوم به تی آر تی (TRT) گزارش داد، پس از بازداشت ۱۵ مظنون مرتبط با داعش، تهدید یک حمله تروریستی علیه کنسول‌گری‌های سوئد و هلند و همچنین مکان‌های مذهبی در استانبول تایید نشد.

به گزارش مرور نیوز، رسانه‌های ترکیه روز شنبه گزارش دادند که بیش از ۱۲ تن در جریان عملیات مشترک نیروهای اطلاعاتی و پلیس علیه اعضای داعش بازداشت شدند. این ۱۵ فرد بازداشت شده به دریافت دستورات از شاخه داعش موسوم به "ولایت خراسان" در رابطه با حمله به کنسول‌گری‌های سوئد و هلند و همچنین مکان‌های مذهبی مسیحی و یهودی در استانبول متهم شده‌اند.

شبکه تی آر تی اواخر روز شنبه گزارش داد، این ۱۵ فرد بازداشت شده با داعش ارتباط داشتند؛ اما تهدیدات مشکوک علیه کنسول‌گری‌ها و مکان‌های مذهبی تایید نشده‌اند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه گفته بود، تماس با کشورهایی که تصمیم گرفتند به خاطر تهدید تروریستی علیه متحدان و دوستانشان، کنسول‌گری‌های خود را در استانبول تعطیل کنند، بسیار دشوار است.

به دنبال سری اعتراضات اخیر در شمال اروپا که در جریان آن قرآن را آتش زدند، سوئد، هلند، آلمان، فرانسه، سوئیس و انگلیس به تازگی با اشاره به نگرانی‌های امنیتی کنسول‌گری‌های خود را در استانبول تعطیل کردند.