جمهوری خواهان سفر رئیس جمهور آمریکا به اوکراین را مورد انتقاد قرار داده و گفتند که این سفر در حمایت از کی‌یف "توهین" به آمریکایی‌ها است.

به گزارش مرور نیوز، قانون‌گذاران راست‌گرای آمریکا روز دوشنبه (به وقت محلی) با کنار گذاشتن سنت سیاست کج دار و مریز خود گفتند بایدن پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را برای دفاع از اوکراین در برابر تهاجم روسیه هدر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تریبون، مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا در توییتر نوشت: «رئیس‌جمهور ایالات متحده، اوکراین را به جای آمریکا انتخاب کرد، در حالی که مردم آمریکا را مجبور به پرداخت هزینه دولت و جنگ اوکراین می‌کند. نمی‌توانم بگویم که آمریکایی‌ها چقدر از جو بایدن متنفرند.»

گرین همچنین ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را متهم کرد که برای خوشامدگویی به مردی که به گفته وی آمریکایی‌ها از او متنفرند، لباس مناسب نمی‌پوشد.

او در توییتی نوشت: «او با خوشحالی پول ما را با پیراهن و تی‌شرت می‌گیرد، اما بایدن آراسته است. این خیلی توهین آمیز است.»

اسکات پری، دیگر نماینده جمهوری خواه، مدعی شد که کمک به اوکراین برای مقابله با روسیه به نوعی با وضعیت مرز ایالات متحده با مکزیک قابل مقایسه است.

پری در توییتی نوشت: «تعجب‌آور این است که بایدن برای اطمینان از امنیت مرز‌های اوکراین آنجا حاضر می‌شود، اما نمی‌تواند همین کار را برای آمریکا انجام دهد».

مت گیتز، دیگر نماینده کنگره، گفت: «من تعجب نمی‌کنم که بایدن آمریکا را به خاطر اوکراین کنار بگذارد.»

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، نامزد احتمالی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حزب جمهوری خواه، نیز بیان داشت که بایدن برای نشان دادن حمایت از اوکراین، مشکلات آمریکا را نادیده می‌گیرد.

دیسانتیس گفت: «او کاری برای تامین امنیت مرز‌های ما در اینجا انجام نداده است.»