رئیس‌جمهور صربستان مدعی است تقاضا برای خرید تسلیحات این کشور افزایش یافته، انگار همه دارند برای جنگ آماده می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، در نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات دفاعی (IDEX) در امارات مدعی شد که تقاضا برای خرید انواع سلاح‌ها و مهمات به گونه‌ای بالارفته انگار همه دارند برای جنگ آماده می‌شوند.

وی دراین‌باره گفت: اخیراً از سراسر جهان تقاضا برای تسلیحات صربستان بسیار بالارفته؛ ما باید مواظب باشیم که برخی از تولیداتمان را برای تأمین نیازهای خودمان حفظ کنیم.

به گفته ووچیچ «همه نیاز به مهمات و سلاح دارند. همه در حال خرید همه چیز هستند، مهمات و سلاح‌ها مثل کیک داغ سریع به فروش می‌رسند.همه در حال آماده‌شدن برای جنگ هستند.»

رئیس‌جمهور صربستان همچنین گفت: ارتش و کشور ما باید در اولویت باشند. حداقل ۳۰ درصد از محصولات ساخته شده در صربستان باید در صربستان بماند. ما فقط می‌توانیم چیزی را که می‌توانیم بفروشیم. همه می‌خواهند بجنگند، همه برای جنگ آماده می‌شوند.

صربستان در حالی که عضو اتحادیه اروپاست، عضو ناتو نیست. اما بسیاری از همسایگان آن عضو ناتو هستند.

مقامات دولت صربستان در یک سال گذشته جنگ اوکراین، تلاش کرده‌اند مسیری را بین ناتو و روسیه طی کنند. دولت الکساندر ووچیچ، برخلاف دیگر کشورهای اروپایی تاکنون از محکوم‌کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین و یا پیوستن به تحریم‌های غرب علیه مسکو خودداری کرده و خواستار صلح بین روسیه و دیگر طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین است.