رئیس جمهور آمریکا قرار است طی هفته جاری با هدف جلب حمایت بیشتر کانادا برای کمک به اوکراین به اوتاوا سفر کند.

به گزارش مرور نیوز، کاخ سفید امروز (جمعه) اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است هفته جاری و در ۲۳ تا ۲۴ مارس به کانادا سفر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن در سفر به اتاوا قرار است با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفتگو کند. همچنین طبق برنامه ریزی‌های انجام شده رئیس جمهور آمریکا قرار است اقدام به ایراد سخنرانی در پارلمان این کشور کند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگ اوکراین، همکاری‌های امنیتی، تغییرات اقلیمی، و بحران مواد مخدر از مهمترین محور‌های گفتگوی رهبران دو کشور خواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: بایدن و ترودو درباره تلاش‌های ادامه دار به منظور حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، و نیز افزایش هزینه‌های جنگ بر مسکو و کسانی که از این کشور در این نبرد حمایت می‌کنند تاکید خواهند کرد. همچنین مقابله با تاثیرات منفی جنگ اوکراین بر سایر مناطق جهان از جمله دیگر مواردی است که دو طرف درباره آن به رایزنی خواهند پرداخت.

ترودو با استقبال از سفر بایدن به کانادا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: حفظ آمریکای شمالی از تهدیدات جدید نیازمند پاسخ هماهنگ دو کشور دوست است. دو طرف بر همکاری دفاعی قاره‌ای و نیز همکاری‌ها در قطب شمال تاکید خواهند داشت.

از زمان ورود بایدن به کاخ سفید طی دو سال گذشته این نخستین باری است که وی به همسایه شمالی آمریکا سفر می‌کند.