روسیه اعلام کرد قرارداد انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه برای ۶۰ روز دیگر تمدید شده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از اسپوتنیک، یک دیپلمات روس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد قرارداد انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه به مدت ۶۰ روز دیگر تمدید شد. البته تمدید این قرار داد منوط به اجرای تمام وعده‌ها به طرف روسی می‌شود.

سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که از سوی هیئت روسیه در ژنو منتشر شد، گفت: روسیه با تمدید جدید «ابتکار دریای سیاه» پس از پایان دوره دوم در ۱۸ مارس، اما فقط برای ۶۰ روز مخالفت نمی‌کند.

این قرارداد که ابتدا با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه در ژوئیه گذشته انجام شد، یک بار در ماه نوامبر به مدت ۱۲۰ روز تمدید شد و در صورت عدم مخالفت طرفین، در ۱۸ مارس تمدید می‌شود.

تاکنون حدود ۲۴ میلیون تن محصول اوکراین تحت ابتکار غلات دریای سیاه حمل شده است.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز گفت که "توافق غلات" به مدت 60 روز تمدید شده است، مشروط بر اینکه تمام وعده های شرکای روسیه عملی شود.

گروشکو به خبرنگاران گفت: معاون وزیر ما، سرگئی ورشینین، دیروز بیانیه‌ای داد که قرارداد از قبل تمدید شده است و توافق شد که برای 60 روز تمدید شود.

گروشکو افزود: ماهیت بسته مجدداً مورد تاکید قرار گرفت، مشروط بر اینکه تمام وعده‌ها به روسیه در خصوص اجرای مسیر دوم که لغو تحریم‌های مستقیم و غیرمستقیم بر عرضه محصولات کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی است، محقق شود.