ارتش اوکراین پنجشنبه شب در بیانیه‌ای با اعلام اینکه روسیه تعداد کشتی‌های خود در دریای سیاه را به‌طور غیرعادی افزایش داده است، نوشت: این کشور به دنبال نمایش قدرت و تسلط خود در این دربا است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، در بیانیه‌ای که از سوی فرماندهی عملیات جنوب ارتش اوکراین منتشر شده، آمده است: افزایش تعداد شناورهای ارتش روسیه به ۲۱ فروند در دریای سیاه احتمالا به‌ عنوان نمایشی از قدرت و تسلط دریایی مسکو پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی در روز سه‌شنبه در این منطقه انجام شده است.

به نوشته سی‌ان‌ان در حالی که ایالات متحده اعلام کرده که تدابیری اتخاذ خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که پهپاد ساقط شده در اختیار «دست‌های نامحرم» قرار نخواهد گرفت، این بیانیه می‌افزاید: احتمال دارد که خود روس‌ها در پی انجام عملیات جست‌وجو برای یافتن این پهپاد باشند.

فرماندهی عملیات جنوب ارتش اوکراین در این بیانیه گفت: افزایش حضور روسیه در دریای سیاه همچنین به معنای تهدید بیشتر حملات موشکی به اوکراین است.

این بیانیه می‌افزاید: حضور سه ناو و دو زیردریایی موشک‌انداز روسیه در دریای سیاه، تهدید حملات موشکی علیه اوکراین را به شدت افزایش می‌دهد.

فرماندهی عملیات جنوب ارتش اوکراین در ادامه این بیانیه با تاکید بر لزوم توجه جدی شهروندان اوکراین به هشدارهای حملات هوایی، افزود: این کشتی‌ها قادرند ۳۲ موشک کروز از نوع «کالیبر» را حمل کنند.