یک مرکز حقوق بشری اعلام کرد که در جریان ۸ سال تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن بیش از ۴۸ هزار تن از شهروندان این کشور به شهادت رسیده یا مجروح شده اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المسیره، مرکز حقوق بشر «عین» اعلام کرد که در جریان حملات ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن طی هشت سال گذشته، دست کم هزار و ۲۶۵ مدرسه و مرکز آموزشی و همچنین ۱۱ هزار و ۳۵۰ زمین کشاورزی در کنار ۱۴۱ مجموعه ورزشی و ۲۵۸ اثر تاریخی هدف قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در طول این هشت سال بیش از ۶۰۳ هزار منزل مسکونی و ۴۱۷ بیمارستان در کنار بیش از هزار انبار مواد غذایی و ۴۲۷ مرکز سوخت رسانی هدف قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که تعداد شهدا و مجروحان در میان زنان یمنی طی هشت سال مذکور، به بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ شهید و نزدیک به سه هزار مجروح رسیده است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است که تاکنون تجاوزات ائتلاف سعودی بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ شهید و ۲۲ هزار و ۴۰۰ مجروح از میان مردان یمنی برجای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، بیش از چهار هزار شهید و نزدیک به پنج هزار مجروح از میان کودکان یمنی طی هشت سال گذشته برجای مانده است. بنابراین تعداد شهدا و مجروحان طی این مدت نزدیک به ۵۰ هزار نفر بوده به طوری که دست کم ۱۸ هزار نفر شهید و بیش از ۳۰ هزار نفر مجروح شده‌اند.