شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای تاکید کرد: رای دادگاه لاهه حقانیت ملت مظلوم و مقتدر ایران و مسیر طی شده ۴۳ ساله انقلاب اسلامی را به ویژه در برابر خوی غارتگرانه دولت آمریکا نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای درباره پیروزی حقوقی ایران بر رفتارهای باج‌خواهانه آمریکا، تاکید کرد: رأی دادگاه لاهه حقانیت ملت مظلوم و مقتدر ایران و مسیر طی شده ۴۳ ساله انقلاب اسلامی را به ویژه در برابر خوی غارتگرانه دولت آمریکا نشان داد.

در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آمده است: رأی دادگاه لاهه ضمن آنکه سندی بر حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مقاومت و ملت‌های مظلوم بود، گواه دیگری بر شکست هژمونی آمریکا در عرصه‌های مختلف از جمله در مهمترین مرجع رسیدگی به شکایت دولت‌های جهان بود. دادگاه بین المللی دادگستری علاوه بر آنکه دولت آمریکا را ناقض معاهده مودت با ایران دانست و مسدود کردن ۲ میلیارد دلار از اموال ملت ایران به بهانه‌های واهی همچون حمایت از تروریسم را رد و خلاف معاهدات بین‌المللی دانست، رأی به التزام به جبران خسارت‌های وارده به جمهوری اسلامی ایران نیز داد که این رأی الزام آور ابعاد پیروزی ملت ایران را دو چندان می‌کند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه رأی دادگاه لاهه حقانیت ملت مظلوم و مقتدر ایران و مسیر طی شده ۴۳ ساله انقلاب اسلامی را به ویژه در برابر خوی غارتگرانه دولت آمریکا نشان داد، تاکید کرده است: این رأی این پیام را به دولت‌ها و ملت‌های دنیا مخابره کرد که محصول مقاومت فعال، پیروزی در همه عرصه‌ها و میادین از جمله میادین دیپلماتیک، حقوقی و قضائی خواهد بود.

در بیانیه این تشکل سیاسی عنوان شده: مطالبه حقوق ملت ایران جزو وظایف ذاتی دولت، دستگاه دیپلماسی و سایر قوای کشور است و در این مسیر باید از همه ابزارها و ظرفیت‌ها سود جست تا واقعیت جمهوری اسلامی ایران را به ملت‌ها نشان داد. برخلاف آنچه که فتنه گران و اغتشاش طلبان در پاییز ۱۴۰۱ سعی داشتند ایران را کشوری منزوی و منفعل نشان بدهند، پیروزی در لاهه در کنار توسعه روابط کشورمان با قدرت‌های بزرگ و همچنین کشورهای منطقه، جایگاه برجسته جمهوری اسلامی را در معادلات بین المللی و منطقه‌ای یادآور می‌شود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تقدیر از مجاهدت‌های ۷ ساله دستگاه‌های مسئول که با استدلال‌های استوار، دفاعیات متقن و پیگیری‌های مستمر همراه بوده است، این پیروزی بزرگ را در روزهای نخست بهار به فال نیک می‌گیرد و از خداوند متعال تداوم عنایات و برکات را برای ملت بزرگ ایران مسالت دارد.