سرویس بین الملل- روزنامه «اسرائیل الیوم» نوشت که فیلم عملیات شهادت طلبانه فادی قنبر در قدس که هلاکت 4 نظامی صهیونیست و زخمی شدن 18 تن دیگر شد، تحقیر ارتش اسرائیل را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، این روزنامه امروز دوشنبه در گزارشی نوشت که ده ها نظامی اسرائیلی آنگونه که ویدئوی منتشر شده ثبت کرده است، لحظه اجرای عملیات پا به فرار می گذارند و تنها یک یا دو نظامی به سمت فادی قنبر تیراندازی کرده و او را به شهادت می رسانند.

در همین حال تحلیلگر نظامی پایگاه خبری عبری زبان والا تصریح کرد که تحقیقات اولیه نشان می دهد که یکی از افسران ارشد ارتش از نظامیان می خواهد پا به فرار بگذارند و در اماکنی امن پناه بگیرند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه امروز دوشنبه در گزارشی نوشت که ده ها نظامی اسرائیلی آنگونه که ویدیوی منتشر شده ثبت کرده است، لحظه اجرای عملیات پا به فرار می گذارند و تنها یک یا دو نظامی به سمت فادی قنبر تیراندازی کرده و او را به شهادت می رسانند.

در همین راستا، تحلیلگر نظامی پایگاه خبری عبری زبان والا تصریح کرد که تحقیقات اولیه نشان می دهد که یکی از افسران ارشد ارتش از نظامیان می خواهد پا به فرار بگذارند و در اماکنی امن پناه بگیرند.

امیر بوحبوط اظهار داشت که نظامی شلیک کننده به سمت مجری عملیات قدس گفته که نظامیان اسرائیلی از ترس اینکه مورد محاکمه قرار نگیرند به سمت وی تیراندازی نکرده اند، به ویژه پس از محاکمه الیور ازاریا قاتل عبدالفتاح شریف.

اما موتی الموز سخنگوی ارتش رژی صهیونیستی تصریح کرد که هیچ ارتباطی میان محاکمه ازاریا و عدم تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت مجری عملیات روز گذشته قدس وجود ندارد.

الموز عنوان کرد که هیچ محدودیتی بر سر راه نظامیان صهیونیست برای تیراندازی به سمت مجری عملیات قدس وجود نداشته است.

این در حالی است که در عملیات شهادت طلبانه روز گذشته شهید فادی قنبر در محله جبل المکبر در قدس اشغالی، 4 نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و نزدیک به 18 نفر دیگر زخمی شدند که حال شماری از مجروحان نیز وخیم است و هر لحظه ممکن است شمار کشته ها افزایش یابد. مجری عملیات نیز در نهایت به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

رسانه های صهیونیستی گفته اند که 4 نظامی کشته شده همه در دوره های افسری فارغ التحصیل شده بودند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز یکشنبه برای بررسی تبعات و پیامدهای عملیات شهادت طلبانه جبل المکبر در قدس اشغالی و نیز واکنش به این عملیات، تشکیل جلسه داد و در نهایت تصمیم به تخریب منزل "فادی قنبر" مجری عملیات گرفت.

کابینه امنیتی در پایان جلسه روز گذشته خود تصمیم به تخریب منزل مجری عملیات، عدم تحویل پیکر پاک وی به خانواده اش و بازداشت حامیان این عملیات قهرمانانه در شبکه های ارتباط جمعی گرفت. محاصره کامل منطقه جبل المکبر و بازداشت تمامی کسانی که نسبت به این عملیات اظهار شادی و خوشحالی کنند نیز یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده کابینه امنیتی دولت رژیم صهیونیستی است.