رئیس مجلس سنای الجزایر به نمایندگی از رئیس جمهور این کشور با حضور در سفارت ایران در الجزیره درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش مرور نیوز، عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس سنای الجزایر به نمایندگی از عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور به همراه رمطان لعمامره وزیر امور خارجه و بومدین قناد مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه الجزایر با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزیره و امضای دفتر یادبود درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مراتب تسلیت خود، رئیس جمهور، دولت و ملت الجزایر را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دولت و ملت ایران و خانواده ایشان اعلام کرد.

بن صالح که شخصیت دوم کشور پس از رئیس جمهور است پس از امضای دفتر یادبود، در گفت‌وگویی با رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با بیان خاطراتی از آن فقید سعید اظهار داشت: با فقدان ایشان، جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی شخصیتی را از دست داد که محور وحدت و همدلی و حافظ ارزش‌های اسلامی بود و برای حاکمیت ارزش‌های انسانی بسیار تلاش کرد. رئیس مجلس سنای الجزایر مرحوم هاشمی رفسنجانی را شخصیتی حکیم و مدبر و نقش ایشان در تاریخ معاصر ایران را بارز و غیرقابل انکار توصیف کرد.

رضا عامری سفیر کشورمان در الجزایر نیز ضمن قدردانی از حضور وی و وزیر امور خارجه و همراهان در محل سفارت و تشکر از پیام تسلیت و همدردی رئیس جمهور الجزایر، با اشاره به خدمات ارزشمند آن فقید به اسلام و انقلاب اسلامی گفت: اطمینان داریم ایران و الجزایر در سایه حکمت و درایت رهبران دو کشور، مسیر پیشرفت و سعادت دو ملت مسلمان و انقلابی را تا فتح کامل قله‌های ترقی و پیروزی طی خواهند کرد.

شایان ذکر است که سفارت ایران در الجزایر با نیمه افراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، اقدام به گشایش دفتر یادبودی به مدت 3 روز در محل سفارت کرده که در اولین روز آن، تعدادی از سفرای خارجی مقیم و شخصیت‌های الجزایری با حضور خود و ابراز همدردی، این ضایعه را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.