صدر اعظم آلمان از ایالات متحده آمریکا خواست تا به همکاری‌های بین المللی چندجانبه همچنان پایبند باشد.

به گزارش گروه بین الملل مرور نیوز به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه در سخنانی از آمریکا خواست تا به همکاری های بین المللی چندجانبه پایبند باشد. وی در این باره تاکید کرد: روند حرکتی به سوی سیاست های حمایتی، خطری بزرگ برای رفاه و آسایش خواهد بود.

آمریکا مهمترین شریک تجاری آلمان به شمار می رود و اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره سیاست های حمایتی به شدت موجب نگرانی صادرکنندگان آلمانی شده است.

آلمان ریاست دوره‌ای گروه 20 را در سال جاری بر عهده دارد، ساختاری که مرکل قصد دارد از آن برای حفاظت از همکاری های بین المللی استفاده کند.

مرکل تصریح کرد: همه کشورها در چارچوب همکاری با بکدیگر اوضاع بهتری خواهند داشت تا اینکه بخواهند خودشان را منزوی کنند. یک مثال خوب در این زمینه واکنش به بحران مالی جهانی است که در سال 2008 در آمریکا آغاز شد.

وی در ادامه افزود: واکنش به بحران مالی، یک واکنش بر اساس انزواطلبی نبوده است بلکه واکنشی بر اساس همکاری، بر اساس قوانین مشترک از جمله در زمینه بازارهای مالی بوده است.

مرکل در پاسخ به این سوال که "چه زمانی برای نخستین بار با ترامپ دیدار خواهید کرد"، گفت: ممکن است در نشست 7 قدرت اقتصادی بزرگ جهان که ماه می در شهر سیسیل ایتالیا برگزار می شود، با ترامپ دیدار کنم و همین طور در نشست گروه 20 که در ماه جولای در آلمان برگزار خواهد شد.